Portal field news

Portal field news

in ,

🎥 | Movie "Dragon Quest Your Story" The hero's name-like tour "Dragon Quest V" novel version author is Toho ...


Photo Movie "Dragon Quest Your Story" The author of the novel version of "Dragon Quest V", which goes around the names of the main characters, sues Toho and Square Enix.

The author of the novel version of "Dragon Quest V", a tour of similar names to the main character of the movie "Dragon Quest Your Story", is Toho ...

 
If you write the contents roughly
In an interview with the Asahi Shimbun, Mr. Kumi said, "I admit that Lucas was based on a novel, and I want you to spread it to the world."
 

According to the Asahi Shimbun, the movie "Dragon Quest V: The Bride in the Sky" is the original idea. → Continue reading

 Game * Spark

Web media for hardcore gamers who are passionate about video games. We handle a wide range of global and fun game information from the user's perspective, regardless of the size of development, domestically or internationally. Not only news, but also many serialization plans by staff and reader participation corners are being developed.


Wikipedia related words

If there is no explanation, there is no corresponding item on Wikipedia.

Asahi Shimbun

Asahi Shimbun > Asahi Shimbun

Asahi Shimbun(Asahi Shinbun,English: The asahi shimbun) IsJapanDailyNational newspaper[5].Asahi ShimbunEdited and published byNews (Chinese)Is the company's main newspaper[6].. The number of sales isNational newspaperThen.Yomiuri ShimbunSecond in the industry after[7].Sankei ShimbunBoth are newspapers that originated in Osaka.

History

Transition of tone

In the survey of 2009 (Heisei 21),National newspaper5 of the mostinnovationIt is said that it is a dynamic theory (when maintenance is centered on 5 points and innovation is taken on a scale of 0 to 10 points, the Yomiuri Shimbun 5.6, Sankei Shimbun 5.3, Nihon Keizai Shimbun 5.2, Mainichi Shimbun 5.0, Asahi Shimbun 4.4)[37].

Historically, the Asahi Shimbun's tone varies depending on the background of the times, and is not constant.

From the founding period to the Meiji era

Taisho era

Before the end of World War II in the Showa period

Cold War period since the end of World War II

From the end of the Cold War to the present

News and scoops that attracted attention

Report with problems / doubts

Forged article for Suzuki Shoten

  • 1918年7/23The Osaka Asahi Shimbun at the time of the US uproar that started fromSuzuki ShotenAttacked by posting a fake article stating that he was an unscrupulous trader who buys up rice. As a result, Suzuki Shoten received the opposition of the people suffering from the soaring rice price and was burned down on August 8 of the same year.[198].

Report on Korean behavior during the Great Kanto Earthquake

Ito Ritsu interview press incident

Report on the Pol Pot faction's suppression of Phnom Penh

  • 1975年4/19On the second page of4/17 OfKhmer Rouge(Pol PotAdministration)Phnom PenhRegarding the suppression, he said, "There were few signs of bloodshed for the release of force."Asia"It seems to be full of kindness". Four days later, on April 4, in Battambang City, the incident of the slaughter of hundreds of Ronnor officers and non-commissioned officers spread early outside the country.[200].. Also, the reporter who wrote the signed article was not in Phnom Penh at the time of the fall.[201]There was no Japanese reporter who was directly exposed to the Pol Pot faction, other than the Yomiuri reporter who interviewed the soldiers before the fall.[202].. Hiroshi Yamada said that Japanese journalists and scholars were supportive of the "liberation force" and subjectively said, "Polpot is not slaughtering," Yamada Hiroshi said.[203].

Nanjing massacre related

  • 1984年8/4In the evening edition of the Western Headquarters, under the heading, "The Nanjing Massacre, which also had a diary and a photo, three copies of misery, a former soldier of Miyazaki, spelling regret".Miyakonojo23rd Infantry RegimentSource ofPrivate soldierWas directly involved in the slaughter and found three diaries describing the suffering sentiment and three photos of the heads of men and women suspected of being slaughtered in China. On the other hand, Miyakonojo 3rd Regiment[Note 48]Claimed that the regiment had nothing to do with the Nanjing massacre and protested against the Asahi Shimbun Miyazaki branch chief Nakamura Daibetsu, but the Asahi side refused to correct and apologize. However1985年12/28,World daily reportReported that the photo of his head was fake, and the paper said1986年1/13Then, the owner of the same photo that the Asahi Shimbun reported appeared, and it was confirmed that it was a fake photo. As a result, the Asahi Shimbun received the same year1/21"I found out that the three photos were not the ones at the time of the Nanjing case. In the article, I apologize for canceling the description of the photos," but said, "The diary exists." On the 25th of the same month, there was a discussion between the Miyakonojo 23 Regiment Association side and the Asahi Shimbun Western Headquarters side, but the Asahi side said, "I want you to put an end to the apology for the photograph," and the publication of the diary is "Confidentiality duty" Rejected.
  • 1984年10/31, 1st page of the morning edition, "OldJapanese armybyPoisonous gasI posted a black and white picture of smoke rising up and down with the heading "Defining evidence of the war".Hitotsubashi University教授(at that time)Fujiwara AkiraWas introduced as "a former Army officer historian who is conducting empirical research on chemical warfare in the Sino-Japanese War," and concluded that the photograph was a copy of the poison gas battle in China by the former Japanese army. But not long afterSankei ShimbunからSmoke screenQuestioned[204], Same month11/13ToMainichi ShimbunThe same photo was confirmed from the final volume of Showa No. 9 published, and it was confirmed that it was not a photo of the poisonous gas war. Next day11/14The Asahi Shimbun confirmed that the photo reporting the operation of poisonous gas was incorrect, with a headline saying, "The photo of the Japanese military's "Chemical War", which can be seen as a clear operation" was incorrect, but did not apologize.

Asahi Shimbun coral article fabrication case

  • In the evening edition of April 1989, 4,Okinawa OfNatural environment conservation areaLargest in the world in designated watersThistle coral[205] The fact that it is scratched is taken as a symbol, and it is called "KY".initialWith a color photo of coral with engravedJapanese OfMoralPost an article lamenting the decline. However, as a result of a survey by suspicious local divers, it was discovered that the photographer himself had the initials engraved on the coral, which was in an intact state, and the article was forged.[206][207].. President (at that time)Toichiro IchiyanagiWas forced to resign.

Misinformation about Hidetoshi Nakata

Illustrations reminiscent of unscrupulousness

NHK program modification problem

  • 2005年1/12, Of the LDPShinzo Abe-Nakagawa ShoichiFrom both members2001年1/30BroadcastNHKHe reported that there was pressure on the upper management of NHK regarding the editing of the program. January 1 NHK sends a public inquiry to Asahi with factless roots[210].. In July of the same year, Asahi Shimbun published a verification article of the above report. In August of the same year, a person involved in the company made a recording tape that was used as evidence of program alteration.Ao UozumiLeaked toKodanshaMonthly magazine ofmodern] Was published in the article that describes the contents. same year9/30Asahi Shimbun commissioned the verification of the credibility of the alleged alteration of the NHK program, the "NHK Press" Committee, a third-party agency, said, "There is a good reason to believe that It cannot be said that it was.” (quoted from the opinion of the committee). In response to this, the Asahi Shimbun acknowledged that the coverage was insufficient, but there was no correction or apology for the article. The Asahi Shimbun has pointed out that the verification is not sufficient even in the view of the committee.

Asahi Shimbun's fabrication of the new party Japan

Articles of slander at the coming-of-age ceremony in Urayasu

"Sports magazine predicament"

  • 2007年1/6In the evening edition of the article, an article called "Sports General Magazine Predicament" was published. Although this article described sports general magazine as "entering the winter era,"Number』(文藝 春秋There was a part contrary to the fact[213].

Article theft from the Yomiuri Shimbun

  • 2007年2/1,same year1/30Published in the evening edition ofToyamaAn article about making kanmochi, a representative of the Asahi Shimbun Tokyo Headquarters Editorial Bureau, published in the Internet version of the Yomiuri Shimbun1/27It turned out that I was plagiarizing the article "Kanmochi growing in cold wind" published in[214].. The representative in question said, "I rewrote my manuscript referring to the article on the Yomiuri Shimbun's website," and the Asahi Shimbun Tokyo headquarters apologized to the Yomiuri Shimbun on February 2st. After that, it was found that the other two articles were also cited from the home page article of the Yomiuri Shimbun, and the reporter who wrote the article was dismissed.[215].

Asahi problem

False alarm for injury

Kunio Hatoyama is described as "death god"

  • June 2008, 6Evening paperColumn "Elementary particles”Instructed execution on the 17th of the same month,Minister of Justice OfKunio HatoyamaIn response to "PermanentExecutioner Hatoyama Minister of Justice. Being proud of "Confidence and Responsibility", set a new record with a go-ahead every two months. Another name,God to death". Hatoyama strongly protested against this[Note 50]In addition, more than 1,800 protests were sent to the Asahi Shimbun, such as "The Minister of Justice is fulfilling his duties" and "Too much fun with God". The one who continued to strongly criticize the newspaper was "National Crime Victims AssociationThe Asahi Shimbun acknowledged that the column's expressions were inappropriate, according to the association's three open inquiries.[220].

Articles about increasing Communist Party members

  • 2009年4/25, Asahi Shimbun the same year1/11Nara PrefectureKawakami-muraSource ofForest associationThe chief wrote “Obabi” in the paper, saying that there are some facts that are not true about the article that says “Election districts are democratic, proportion is communist” and that they are leading “election cooperation” to the Communist Party. In response to a petition from the former head of the forestry association, the Asahi Shimbun's "Media and Human Rights Commission" conducted an investigation and found that "a part of the description could not be admitted as fact".[221][222][223].

Inappropriate coverage in clinical trials of "cancer peptide vaccine"

  • 2010年10/15,The University of Tokyo Institute of Medical ScienceHe reported that he did not inform other hospitals of gastrointestinal bleeding that had occurred in the clinical trial of the "cancer peptide vaccine" developed by the company, and reported that this was a problem.[224].. On the 16th of the following day, an editorial titled "Consciousness of researchers is questioned" was posted.[225].. In response to a series of reports, the Institute of Medical Science of the University of Tokyo and rumors were damagedOncotherapy ScienceArgues that "there are a lot of serious problems that have to be judged to be falsification, let alone medical errors/factual errors". On the 20th of the same month, all volunteers from the cancer patient group issued a statement.[226]On the 22nd of the same month, the Japanese Cancer Society and the Japanese Society for Cancer Immunology issued a protest statement to the Asahi Shimbun[227].. On the other hand, in the article dated 24th of the same month, the Asahi Shimbun public relations department claimed that the article was based on reliable coverage.[228].

Kyodo News article plagiarism

  • 2010年10/22,same year10/19Regarding the cultural aspect of the attachment,Kyodo NewsDelivery article ofplagiarismDiscovered what you did. Delivery article of plagiarism source "ManiismThe universe map of was discovered in Japan" was also distributed to the Asahi Shimbun, and it was a content that could easily find a close resemblance.[229].

Misinformation about the Electricity Business Act

Interview fabrication ignoring intentions

  • We published an interview article with the managers of each major computer game platform on the economic version of Tokyo on June 2012, 6.Nintendo OfSatoshi IwataSince the president declined the interview, Nintendo's official without permissionサイトI posted a summary of the contents of the video in an interview with President Iwata. After posting, I apologized under the water in response to a protest from Nintendo,2014年In 9 monthWeekly BunshunExposed by. In response to this, I posted a correction article on paper that apologizes to the reader.[232][233].

Real name publication problem

  • 2013年1/22Asahi Shimbun's morning edition says that it will not publish its real name[234] Was reported against theFacebookIf the photo posted on the page was posted without permission,Algerian hostage caseTomoya Hakusui, a relative of Japanese victims in Japan, reported in a blog[235].. Then, Hakusui submitted a protest letter to the president of the Asahi Shimbun, entitled "Protest against the Asahi Shimbun's real name and unauthorized coverage".[236][237]. Also,2013年1/20There was a call from a reporter from the Asahi Shimbun Yokohama General Bureau to Hakusui, "Please check because there are three bodies believed to be Japanese in this image."[234][238]Followed byInenasThe email was sent to watch the cruel video ofscreenshotReporting with[239].

Forged reports on the U.S. military

  • June 2014, 6 Morning edition: “Rescue the Japanese with an American ship”RiceI refuse,"Peripheral situation lawThen, it was said that the item that the U.S. military carried the evacuated Japanese was deleted at the strong request of the United States,Ministry of DefenseDenied this report[240].Ministry of DefenseIn response to the protest, the Asahi side toned down "I refused to rescue Japanese people" to "I do not affirm the rescue of other people" and also pointed out that "It is extremely difficult for Japanese people to board US ships"[241].. In fact, Japan and the United States jointly conduct transport training for Japanese living overseas each year based on the guidelines for Japan-US defense cooperation (the provisions that the two countries cooperate in the evacuation of displaced persons). Tori[240], In 1998ConflictInEur-lex.europa.eu eur-lex.europa.euFrom 3 in 2011(I.e.There were also cases in which four Japanese were carried by a ship prepared by the United States[240].

Press on Alzheimer's disease research

  • 2014年1/10, State-led Alzheimer's disease researchJ-ADNIReported using one side[242] With that as a starting point, he developed criticism of the research itself. As the reports overlap, the series of "scoops" by the newsletter is responsible for the psychological data of the study.Morihiro Sugishitaof"Whistle-blowingIt was clarified that it was a trigger. As a result, J-ADNI was forced to suspend the budget execution in the middle of the research and effectively cancel it.[243].. After that, the University of Tokyo original research[244], Third-party committee[245] As a result of the investigation by the company, it was announced that confusion occurred as a result of improper judgment, not "tampering". In addition, language was also included to pursue Sugishita's responsibility as an "accused person." On March 2015, 3, the government denounced intentional data tampering by citing the report of the "Third-Party Investigation Committee" in response to a question from the House of Representatives Ryuhei Kawada of the Restoration Party related to J-ADNI. Cabinet decision to answer[246].. On April 2015, 4, in response to a question from Japan Innovation Party member Ryuhei Kawada at the House of Councilors Budget Committee, consumers are of the opinion that Morihiro Sugishita's "accusation email" does not correspond to a public interest report under the Public Interest Whistleblower Protection Act. It was made by Yasuhiro Kawaguchi, Deputy Director of the Agency.In addition, regarding the case where it was reported that "tampering" of data was instructed after the data preservation order, "all were carried out as part of normal quality confirmation work, and unjustified falsification and intentional correction were made. We could not confirm the case, "said Mr. Kouji Miura, Director of the Long-Term Care Health Facility, Ministry of Health, Labor and Welfare.[247].

"Yoshida record" related

  • 2014年5/20In the morning edition ofAccident Investigation and Verification Committee at TEPCO's Fukushima Nuclear Power Stationof"Yoshida recordIt was announced that I got. "Four days after the earthquake, I ignored the director's order and 4% of Fukushima Daiichi staff escaped," the report said.[248], In the evening column (particles) using the words "escape from a leaning ship"Sewol sinking accidentI made a description as if an event of the same quality as[249].. On August 8, the Sankei Shimbun[250], October 8NHK [251] I got the Yoshida record. The Sankei Shimbun said there was no mention that the people involved in the field had withdrawn from Director Yoshida's order.[250].. After that, the doubt about the news was that the Yomiuri Shimbun, Mainichi Shimbun,Kyodo NewsRose from[252].. After that, he was the Minister of EconomyMari Eeda"I heard the word evacuation, not evacuation." "Where the word evacuation came from is now uncertain."[253].. Asahi Shimbun held a press conference on the evening of September 9, and President Imura Kimura said, ``As a result of internal scrutiny, it was as if many TEPCO employees had escaped from the spot due to an incorrect evaluation in the process of reading and reading the Yoshida records. I made an impression and judged that it was a wrong article," he apologized, and "decided to go back and forth after making a path to radical reform including the editing department".[254][255] I resigned at a later date. The Asahi Shimbun, based on a personal memo of Kashiwazaki-Kariwa Nuclear Power Station staff who is said to be "waiting for a place with a low dose of 1F (Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant)" as a cause of false alarm, " I didn't thoroughly cover it directly."

False reports on social welfare corporations

  • 2014年5/26, In the serialized article "Unpaid Country Part 2", under the heading "One-Man President "Runaway"",Kawasaki City OfSocial welfare corporationDirector"The land donated to the social welfare corporationBoard of directors"I decided to increase the amount of compensation of the president without the approval of the board", and "a social welfare corporation purchased a certification device from a company of the president's relatives". Reported. However, in reality, the social welfare corporation has approved the sale of land and the increase of the director's compensation by the board of directors, and there was no fact that they purchased equipment such as lighting equipment from a company of the president's relatives. Regarding this article, the social welfare corporation and the president filed a lawsuit seeking compensation and apology, and the Asahi Shimbun posted corrections and apologies.2015年4/16settlementdid. In the morning edition of the next day, regarding "sale of land" and "increase in remuneration, etc.", the regulations were corrected to "clarified (Kawasaki City) pointed out", and "certification equipment of the president's relatives" was corrected. "I purchased from a company",cancelIt was[256].

Inappropriate response related to museum raid terrorism

  • 2015年XNUM X Month X NUM X Day,チュニジア OfMuseum raid terrorismInjured in the capital of TunishospitalHospitalized in,手術A woman just after receiving the Asahi Shimbun記者Of the local who responded toJapanese EmbassyRegarding the interaction with the staff, I heard a yelling voice in Japanese saying, "Please let me interview you. You have no right to refuse."shockIt was." The reporter, after some interaction,Sick buildingIt is said that he has exited from. "I didn't mean to call out to the reporters, but I take the notes in my journal very seriously and apologize to the women," said Asahi Shimbun, Director of the International Press Department.apologydid. In a note, the woman told the embassy staff, "I refuse you.rightI was encouraged and said, "I was happy."[257].

Corrections related to the right of collective self-defense

  • 2015年5/30Corrected the content of the article "Journal support for collective self-defense overseas" dated June 2014, 6, "The battlefield was supposed to contribute to peace, logistical support, 15 Germans died"[258].

Impression manipulation for Japanese newspapers

  • 2015年6/1, In the evening edition 1-page article, with the heading "A troubled Japanese-language newspaper suffers a decrease in the Japanese population in South America",Japanese language newspaperHas posted an article saying that it is in danger of being discontinued and the number of subscriptions decreasing. On the contraryBrazilJapanese newspaperNikkei newspaperIt is true that the Japanese population in South America is decreasing and the number of Japanese speakers is decreasing, but that the Japanese population is increasing, history and background, the number of subscribers, and the source of advertising income He criticized Asahi Shimbun for criticizing that he reported different Japanese newspapers with a negative impression as "arbitrary image manipulation." In response to the protest, the Asahi Shimbun Tokyo head office apologized by phone and email, and in the evening edition on the 8th, it was an error that the "decrease in Japanese population in South America" ​​was an error of "decrease in first-generation Japanese population in South America" did. The reporter of the São Paulo bureau who wrote the article explained, "I thought it was good because I wrote in the preamble (Reducing the Japanese population that Japanese can be read)", but Nikkei Shimbun said that even if the heading was wrong , Criticizing that it is arrogant and arrogant to read the article[259][260].

Inappropriate posting on Twitter by Tensei Jingo editorial board

  • 2015年8/5,Tensei Human LanguageMr. Tominaga's special editorial committee, who has a history of being in charge of 6 years,twitterToNaziIn English and French, along with demo photos of people with the flag of "A demonstration by a Japanese nationalist in Tokyo.AbeRegarding the issue that he wrote that he "supports the Prime Minister and his conservative regime," he published an apology article in the morning edition of August 8 that he "suspected the press attitude."[261][262][263][264].. According to the Asahi Shimbun's public relations department, the photos posted by Tominaga Tadashi's special editorial staff were found on the internet, and the facts were not confirmed.[265].

Push paper problem

In March 2016, the Fair Trade Commission told the Asahi Shimbun ``Pressed paperI paid attention to the problem. Prior to this, on February 2015, 2, Kazuyuki Sugimoto, Chairman of the JFTC, said in a press conference held at the Japan Press Club, ``The FTC is still banning stamping paper in the current system, and we are properly monitoring what it is. However, if such an actual situation becomes clear, we will take necessary measures."[266][267].

Impression manipulation for NRA

  • 2016年3/14In the morning edition ofKyushu Electric PowerKawauchi Nuclear Power StationReported that the observation system for radioactive materials installed in the vicinity of the[268].. On the contraryNuclear Regulatory CommissionCriticized, "It's very criminal. I want the Asahi Shimbun to reflect on it."[268].. According to the Nuclear Regulation Authority, it is natural that there are differences in functions depending on the type of observation equipment, and the information necessary for evacuation instructions is determined by combining various types of measurement equipment, but in the Asahi Shimbun article , It is as if the evacuation instructions cannot be judged with the current observation equipment.[268]Was said to give unnecessary anxiety to the local government[268].. In addition, I asked the reporter in charge to explain that it contained contents that the Nuclear Regulation Authority staff did not say.[268].. On March 3, the Nuclear Regulatory Agency posted a document on its website explaining the facts that Asahi Shimbun's articles could be misleading.[268][269].. However, the Asahi Shimbun did not make explicit corrections to these protests and did not respond to submission of interview sources.[270], Regulatory Agency notified Asahi Shimbun's editorial executive to impose indefinite coverage restrictions[270].. Specifically, we will not support Asahi's telephone coverage at all in the future, and we will always record even in the case of face-to-face interviews.[270].

News about the Cabinet Office homepage

  • 2017年4/19,Cabinet OfficeFrom the home pageThe Great Kanto Earthquake Massacre of KoreansIt was said that the person in charge has deleted the statement about, and explained that "there are many criticisms in content and it has been seven years since it was posted, so I decided not to list it".[271].. On the same day, the Cabinet Office denied the deletion, and also denied the comment reported as the person in charge. Considering protest against Asahi Shimbun[272].. According to the Cabinet Office, a reporter from the Asahi Shimbun reported on the telephone on the evening of the 18th, and the person in charge told him that he had not deleted it, saying, "The homepage is being renovated, and I cannot see it now." He also denied that he had received complaints, saying that he "has not considered discontinuing the report." Asahi ShimbunSankei Shimbun“The article was written based on the interview with the person in charge of the Cabinet Office. We will refrain from answering the details of the interview process and the comments of the other party,”[273].

Press on dual citizenship

  • The article “What is the problem with heavy nationality? What is the resolution procedure?” dated July 2017, 7Nationality lawArticle 14 clarified that "you must choose one of the nationalities", and mistakenly reported that it was "as an effort rule." I posted an amendment on July 7 and apologized[274].

Plagiarism in serialized articles

  • 2019年In February, in the morning edition of Hokkaido Edition January 2th and 1th, in a serialized article "People pattern street performer Giliyak Amagasaki-san" in 12Hokkaido ShimbunHe admitted that he was plagiarizing a large number of descriptions in his photobook "Gilliak Amagasaki "Oni no Odori" to "Prayer Odori"". About 12% of the articles on the 4th and about 19% of the articles on the 8th were duplicated with the contents of the photo book. The Asahi Shimbun said it had no intention of plagiarism, but stopped the serialization,Hokkaido ShimbunAnd coverage ofGiliyak AmagasakiApologized to the public and announced the disposition of the person concerned, such as suspending the reporter of the Hakodate branch office who wrote it for two months, saying that he "broke down the trust of the reader".[275][276].

Leprosy related

  • 2019年7/9In the morning edition,Kumamoto District CourtIs the originalLeprosyIn response to a ruling ordering the government to compensate the patient's family, the Japanese government reportedly appealed as a response, but in the morning of the same dayShinzo AbeThe Prime Minister's intention to abandon the appeal turned out to be the opposite of what was reported, and apologized the following day for the political minister.[277].

Reportage "China's Journey"

1971年It was serialized 8 times in the evening edition from August to December.Katsuichi HondaIn a reportage "Chinese Journey" by a reporter,Sino-Japanese warSo the Japanese military went to the ChineseNanjing IncidentWas introduced in the form of a note from the local residents.[278][279][280].. The content of the article shocked the Japanese society at the time, but it was also strongly repulsed. According to the Asahi Shimbun, "Tokyo's head office was flooded with letters of blame. Also, at the platform,ControversyThere has occurred[279].

In the serialization, “2 Japanese ensigns compete with each other under the command of their superiors.[Note 51]I posted an article[281] Then,Hundred-Man Slashing CompetitionWas filed by a family member of an officer who was alleged to have performedManninkenAbout the article, the request for cancellation of the article is being made as it is in fact unrooted.

Comfort woman "forced take" report

  • 1991年From the following yearComfort womenDevelop a series of campaigns for the problem.Seiji YoshidaIn "Showa 18 (1943年) On military order South Korea OfJejuHe reported on his experience four times (including these four times, a total of 4 times for Yoshida), saying, "I forcibly took a woman in and made him a comfort woman." Or siege the village with a hundred police officers and drive a woman out on the road. Swing a wooden sword to hit a woman, kick it, and stuff it into a truck." There were ten people" (January 4, 16, 1992st column, "From the editorial room of the window"). This Yoshida's "experience story"Ikuhiko Hata-Takushoku UniversityA professor's (then) research found that it was a lie, and Seiji Yoshida himself admitted that some of it was fiction, and the Asahi Shimbun issued a de facto correction that "I could not confirm." In addition, the Asahi Shimbun dated August 1991, 8, was titled "Tears are still remembering" and "Former Korean comfort women fight in the second half of the century, with a heavy mouth," in the social top.Sino-Japanese war,World War IIAt the time ofWomen's CorpsWas taken to the battlefield asprostitutionOne of the Korean comfort women who had been forced to act had embarked on themselves," the reporter said.Uemura Takashi). In the story that this Korean comfort woman was taken to the battlefield as a women's troop corps, he said, ``At that time, there was no system of women's troop corps itself, and she was sold as a prostitution by parents, It is a complete fabrication."Japan Restoration Party OfNakayama Nariaki(Then the Minister of Education) on March 2013, 3House of RepresentativesBudget Committee, Criticizes the Asahi Shimbun's coverage of comfort women, citing that the Asahi Shimbun distorts comfort women's materials. The Yomiuri Shimbun reported that the Asahi Shimbun reported that "the Japanese army supervised and controlled the establishment of comfort stations and recruitment of military comfort women" was the origin of the military comfort women issue, and it was a diplomatic issue between Japan and Korea. As a result of the development, the Asahi Shimbun erroneously reported that the "Women's Corps Corps" of the wartime labor mobilization system was "comfort women hunting," saying that "mainly Korean women were forcibly taken under the name of Corps Corps." I am trying. Meanwhile, in 1992, the Yomiuri Shimbun and Mainichi Shimbun alsoSeiji YoshidaIt was also revealed that he was introducing his testimony. Sankei Shimbun in 1993Seiji YoshidaThe article was published as "Witness" who revealed that he had taken more than 1990 women to military comfort women in Jeju Island. It was also confirmed that the Mainichi Shimbun and Sankei Shimbun confused women's volunteers with military comfort women in the early XNUMXs.
  • 2014年8/5, Asahi Shimbun, as a result of its own verification, found no evidence of the Yoshida testimony and found it false and withdrew the article. However, there was no apology and the policy not to do so was clarified by President Imura Kimura. Apology, Mr. Kimura also apologized for the misinformation about the "Yoshida testimony."
  • In August 2014, the Asahi Shimbun examined the company's previous coverage of comfort women and acknowledged misinformation but no apology,Akira IkegamiColumn of the same paper serialized byAkira Ikegami's newspaper licking readingI tried to post a criticism article saying "The Asahi Shimbun should apologize", but there was a contact from Asahi that "I can not publish", and Ikegami offered to cancel this series. This Asahi response became widely known,The blockade of speechNot only from outside the company, but also from the reporters of the company.twitterAs a result, Asahi contacted Ikegami, saying, "I want to publish it." Ikegami consents to the publication by adding his own comment as a "remark." The full article written by Ikegami was published in the morning edition on September 2014, 9, and at the same time, the Asahi Shimbun apologized for this matter on the same day, and again at the "Yoshida record misinformation apology conference" held at a later date. ..
  • 2015年About 1 articles published by Asahi Shimbun on January 26th by 8749 people inside and outside JapanFalse news"And spread the twisted history introduced by many foreign media into the international community," "The international reputation of Japan and its people has dropped significantly, and the personality of the people including the plaintiffs I was injured,'' and filed a lawsuit with the Tokyo District Court for a 1 yen per capita reward and an apology advertisement.[282].. The plaintiff side secretariatNational Assembly for Asahi Shimbun'[283]. On March 3 of the same year, 25 additional complaints were filed and the number of plaintiffs reached 1.[284]. The Tokyo District Court rejected the plaintiff's request in July 2016. The Tokyo High Court also dismissed the plaintiff's appeal in a ruling in September 7, and the plaintiff's appeal was confirmed without the plaintiff's appeal.
  • On February 2, the same year, 9 people in JapanSeiji YoshidaEven though the testimony had doubts, Asahi neglected to verify the accuracy of the reported content,Right to know”Was infringed”, and a lawsuit was filed in the Tokyo District Court seeking damages of 1 yen per person[285]. The plaintiff's secretariat is the "Correcting Asahi Shimbun"[286]. Tokyo District Court rejected claims from 2016 plaintiffs in September 9[287]. The Tokyo High Court also rejected the appeal of 2017 plaintiffs in the March 3 ruling. The Supreme Court's third small court also rejected 238 plaintiffs' appeals by the decision on October 2017, 10, and the Asahi Shimbun's victory was confirmed[288].
  • In addition, on February 2, the Asahi Shimbun reports on comfort women (articles based on Yoshida testimony, andWomen's CorpsIn a total of 52 articles confusing “comfort women” with “comfort women”, “I left the false information for many years and suffered mental distress such as being harassed by the image of a comfort woman” and Japan living near Glendale, California. A total of about 3 people including three people and professors from universities in Japan filed a lawsuit in the Tokyo District Court to ask the company to place a solace fee and an apology advertisement on major US papers. "The false facts and views on the comfort women problem spread to the world as truth and became established by the establishment of a comfort woman image," he said in a complaint, "damaging the dignity of the Japanese and lowering the objective evaluation in the international community. It is necessary to send an apology to the world."[289]. In April 2017, the Tokyo District Court dismissed the plaintiffs' complaint. The plaintiffs appealed, but in February 4, the Tokyo High Court rejected the plaintiffs' appeals and the Asahi Shimbun's victory was confirmed.[290]
  • On February 2 of the same year, the "Independent Verification Committee for the Asahi Shimbun'Comfort Women Report'", which has verified the Asahi Shimbun's coverage of comfort women from the outside, released a report, and the Asahi Shimbun from 19 to 1991. Concerning the coverage of comfort women in Japan, he concluded that it was "compulsory-entrained propaganda (propaganda)" and concluded that the propaganda caused false facts to spread to the international community and undermine Japan's honor. In addition, he pointed out that the "third party committee" organized by the Asahi Shimbun said the results were "impact was limited" and that "the discussion was to avoid Asahi's liability."[291][292][293].
  • 2018年August, August 8th, 26, “noindex” and “nofollow” that prevent the site from being displayed by search engines in the source of the English translation of the article published in the special issue “Considering the comfort women issue” It was confirmed that three meta tags of "no archive" were embedded.[294]. The Asahi Shimbun Public Relations Department replied that such a setting was made due to a work error and that it is now corrected.[294].

New coronavirus infection related

  • 2020年4/2,New coronavirus infectionAs part of the measures, the Abe CabinetCloth maskIn connection with the distribution, I posted an article online titled "Are cloth masks effective? WHO does not recommend under any circumstances". But,WHOThose who do not recommend cloth masks are medical professionals, not the general public. Also, at the end of the article, the expert's opinion stating that "There is no option to "not attach" in view of the purpose of not transmitting to other people" is described, so there is a discrepancy in the headline and the content of the article Controversial as it could be born[295].
  • 2020年4/7, "# Escape from Tokyo, expert "Stop it" Infect family with homecoming, new cluster is new corona", Twitter said "Escape Tokyo"hashtag(Search word) has been spread, and an article was posted that there is a concern that a new cluster (group of infected people) may occur by spreading the virus to rural areas.[296]. However, before this article was distributed, there was almost no posting of the hashtag "Escape from Tokyo", and it was pointed out that there was a strong suspicion that the Asahi Shimbun made it an article and spread it.[297][298].
  • 2020年5/7With the heading "Going forward with criticisms from overseas to respond to corona, eager to strengthen transmission power," an article was published stating that the Japanese government has been criticizing one after another, especially for the small number of PCR tests. For example, English paperGuardian, Englishwith the BBC, Rice paperNew York TimesEtc.[299]However, the actual Guardian article mainly introduced the tone in Japan. In addition, the BBC and NY Times interviewees were both professors of Kings College London who were critical of the Abe Cabinet.Kenji ShibuyaOf Sophia UniversityKoichi NakanoTherefore, there was criticism about the content of the article on the Internet.Tokyo University of Foreign StudiesProfessor'sHideo ShinodaCriticized that "it is a level that should not be cut off with fake news", and a liberal philosopherHiroki AzumaAlso question how to report[300].

Votes

  • Global expansion of branch offices and overseasNews agency[Note 52]It is known to be the most authoritative newspaper in Japan as of 2010 by signing a contract with[301].
  • On the other hand,Oxford University Of(English editionAccording to the "Digital Report 2020" of the Sankei Shimbun, the positive evaluation of the reader's reliability was the lowest among the major national newspapers, and the negative evaluation was the first.[302].

Criticism

  • Right wing-conservatives TheLeft wingdeflection,View of masochismOften criticized for being targeted[303][304][305][306].. EspeciallySankei Shimbun[307],Justice[308],WiLL[309],SAPIO[310],Weekly Bunshun[311],Japanese Culture Channel Sakura[312] It has been criticized by some conservative forums for its fierce tone.
  • From 20062007年Was the prime minister at that timeShinzo AbeAsahi Shimbun reports toNegative campaignWas criticized. 20079/14Tokai Shimpo"The Asahi Shimbun's negative campaign against the Abe administration was tremendous."[313][Note 53].
  • 45th House of Representatives general electionpreviousAso CabinetRegarding the coverage ofHiroyuki Nishimura"If you write an article that criticizes politicians, if you discuss policy, you can make predictions about the future direction of Japan, so it is worth reading.Hotel OfbarThe price of漢字How aboutCup NoodlesIt doesn't matter what the price is.''[314] Commented.Nobuyuki Kaji"The media, especially the Asahi and Mainichi newspapers and television, were attacking the LDP in awe.Democratic PartyWas complimenting me. Even now.Taro AsoThe former prime minister accused him of being extravagant using the hotel bar,Yukio HatoyamaPrime MinisterI am confused about what brand of clothing and accessories they have.HeadIsn't it strange?"[315] Blamed.
  • 2008年10/3,Yamaguchi PrefectureLight cityHappened inHikariichi Mother and Child Killing CaseAgainst theGovernor of Osaka Prefecture-Tohashi Hashishitaby,talentLawyerOf the timesTakajin's saying to the committeeIntv setRegarding the remark, "Hashishita TV remark, please give back the lawyer qualification"editorialPosted. About thisJapan Ground Self-Defense ForceItami GarrisonOpened inChubu DistrictIn a congratulatory event for the 48th anniversary commemoration of the founding, "Japan will be ruined if the number of adults like the Asahi Shimbun, which seems to speak of bad things, increases."[316]
  • 2012年9/3The principal who was published inEitaro OgawaIn his book "The Promise Day Shinzo Abe Essay,"Hisayuki Miyake(Former Mainichi Newspaper reporterPolitical critic), the Asahi Shimbun editorial chief at that timeYoshibumi WakamiyaAnd Miyake's conversation are drawn. Among them, Miyake asked Wakamiya, "Isn't it mischievous to say that Abe is Abe in the morning, but I can't report the good points properly?"Company mottoTherefore, there was also an opinion that criticized the Asahi Shimbun based on that statement.[317][318].2014年2/6,Jay CastInterviewed the public relations department of the Asahi Shimbun about this matter[319]"There is no fact that the executives of the Company said to political commentator Hisayuki Miyake that "the overthrow of the Abe administration is a company motto," the spokesperson said.[319]Also, when I asked if there is a company policy that is actually set, no answer was obtained.[319].
  • 2014年10/30IsHouse of RepresentativesBudget Committeeso,Shinzo AbePrime Minister"Stop shooting" report by[Note 54][320] In response to a question about this, Prime Minister Shinzo Abe said, "Is it today's Asahi Shimbun? There was a report that I said,'Stop shooting.' This is a fabrication. Well, the Asahi Shimbun has decided to defeat the Abe administration. The company motto is that the chief minister once spoke. This is obvious if you ask Senator Hagita who gave the brief, and if you check with me, you will understand immediately. What I said? I have a close Asahi Shimbun reporter. Unfortunately, I was very surprised to hear a statement that I didn't say without any inquiries. "On the other hand, the next10/31In the attached "Asahi Shimbun," the Tokyo Headquarters news agency said, "The article was written based on interviews, not fabrications that intentionally created the story. There is no company motto, and the chief editor has never spoken."[321].
  • 2012年12/18AttachedSankei ShimbunIs americaCSIS OfMichael greenHowever, Philippine Foreign Minister Albert Del Rosario declared that Japan should abandon the passive pacifist constitution and proceed with "re-arming" as a deterrent to the expansion of the People's Republic of China.[322] After pointing out that, "Japan isAsiaNo one else in Asia would believe China's claim to be a military threat to the whole.Southeast AsiaCountries rather want Japan's military strength to increase," he said.Comfort women problemAs an opportunityLeftThe elite ofNew York Times,Los Angeles Times AbeMr. "DangerousRight wing]” Without realizing Abe's strategic contribution at the intergovernmental level. The "Abe Tataki" was a form of importing part of the Asahi Shimbun's method that Japan hates him. I want to avoid repeating that in the future," he said, criticizing the Asahi Shimbun's reporting stance.[323].
  • Tamogami ToshioIn his book, "A speech organization that labels and seals disagreements as "extreme right" and "intellectualism"" "When the Japanese are at a loss of political judgment, they can make a mistake if they reverse the left wing and the Asahi Shimbun There will be no. Asahi is always mistaken for love."[324].
  • Takaaki YoshimotoSaid in his own book, “So is the Asahi Shimbun,Iwanami ShotenIs also so. Even Iwanami Shoten is affirming the war during the warNew bookAnd so on. It changed so easily that I could easily change it after the war. I am like thatPostwar democratI've been doing it all the time because I think it's different from philosophers and philanthropists, and it would be a problem to be together with this."[325].

Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant "Yoshida Chosho" misinformation, criticism of comfort women "forced take" coverage

In June 2014,Fukushima Daiichi nuclear power plant OfYoshida MasaoThe director responded to the hearing about the government accident investigation.Yoshida recordIt was reported that "9% of the staff members withdrew in violation of Director Yoshida's order" as a monopoly on "(listening result)", but for some timeFukushima Daiichi nuclear power plantContinued to coverTakamasa Kadotaは、週刊誌(『週刊ポスト』6月20日号、『週刊新潮』9月18日号)、写真誌(『FLASH』6月24日号)、月刊誌(『Voice』8月号・11月号、『正論』8月号・10月号)、『産経新聞』8月18日付朝刊[326] As such, the content such as "9% of the staff members withdrew in violation of Director Yoshida's order" is not stated anywhere in the record, and it is not true because it contradicts Kadota's interview with Director Yoshida. The misinformation of the newspaper put a criticism on it, saying, "I just dismayed the people on the scene who fought on the front lines of the nuclear accident."[327].. On the other hand, the Asahi Shimbun took countermeasures such as sending a request for "correction apology" and proof of content "consider legal action" to Kadota multiple times.

2014年In August, the Asahi ShimbunComfort woman "forced take" reportWas published in the newspapers and the public circles, and the members of the Diet showed the possibility of pursuing it through deliberation of the Diet.[328].. Discovered at the same timeYoshida recordIn addition to arbitrary facts, the newspaper companies and media also criticized one after another, and Asahi Shimbun responded to these problems at a press conference attended by the president on September 9 of the same year, withdrawing and apologizing for Yoshida's report Also apologized for the first time regarding the report of "compulsory detention" of comfort women[329][330].

July 9st of the same year,Asahi ShimbunHowever, in order to cancel some of the comfort women's articles in the past, the company's executives explained to some government officials about the intention and circumstances of the verification article.Weekly postReported by[331].. In this article, the Asahi Shimbun executives cited several media such as newspapers and magazines that criticized the Asahi Shimbun, saying, ``If the media attacked anything other than the part that acknowledged the misinformation, it would not only refute it on the Asahi newspaper, but also actively It is said that it obtained a memo of a certain minister who said that he said "[331].. As a media critical to the Asahi ShimbunSAPIO,Sankei ShimbunThe weekly post reports that the Asahi Shimbun executives made a statement saying that "If Asahi complains, there will be no such media because they have poor coverage".[331].

Criticism of coverage of the Kake Gakuen problem

Sankei Shimbun OfAbiru RuiWas reported in the top article on May 2017, 5Kake GakuenRegarding the image of the "Cabinet Office's response to the Minister's confirmation items" attached to the news report of the Veterinary Science Department, it is said that "the photograph of the text is incomprehensible" because "the photograph is dark for some reason and the letters are not well readable" As for the reason, the content written there is "why should I repair it if it is Prime Minister Abe's instruction," so if the text is readable, it means "There is no instruction of Prime Minister". I argue that I will understand that[332].. In addition, according to a document released by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology on June 6, the lower part says, "If it is in the form of "National Strategic Special Zones Advisory Council Decision," since the Prime Minister is the chairman, it seems to be the instruction from the Prime Minister. It is said that "Impression operation" by the Asahi Shimbun can not be helped.[332].

Sankei Shimbun's reporter, Nobuhiro Imanaka, was announced by the former Governor of Ehime Prefecture during the closing examination on July 2017, 7.Kato MoriyukiWas criticized by the Asahi Shimbun for criticizing past acts of the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and TechnologyMainichi NewspapersArgues that "the "impression manipulation" of the press has been highlighted" as it did not report[333].

Readership

Asahi Shimbun's readers are next to Yomiuri ShimbunCapital AreaKansai areaMany,Chunichi ShimbunNext toNagoya areaMany[334].. No. 2013 share in 1PrefecturesNo, but it is read throughout the country[334].

Also, the political innovation of the reader,University graduate-GraduateAnd upper layersWhite collarOf[335], Average household income of readers[336], Achievement rate of some listed companies to the section manager/manager level[337]For elements such asNational newspaperamongNihon Keizai ShimbunThere are survey results that are second only to the reader.Jiro Akagawa-Rika Kayama-Katsumoto Saotome-Seiichi Morimura-Ken WatanabeIt is also known that such a famous person writes as an individual[338].

Space

Subject

  • The letter "new" in the title of the Asahi Shimbun has one more horizontal bar in the "tree" part, which is "un". It consists of "wood" (the reading of "thin" is also "spicy"), and the font with one horizontal bar is correct in terms of origin.[339].. As of 1954, more than 4% of newspapers nationwide use the same font, and as of 2016, the Asahi Shimbun and eight local newspapers use it.Japanese newspaper # "new" typeface of the titlereference).
  • The title of the Asahi Shimbun OfCalligrapherIsEuropeIt was created from the handwriting in "Seikanki", and only the "new" character was not in "Soseikanki", so the left side (bias) and "Tsui" of the "parent" character "Shin" is synthesized based on the right side of the character[339].
  • The background pattern of the title isEast Japan(East of Shizuoka Prefecture)West Japan(West of Aichi Prefecture) different.Tokyo Head OfficeHokkaido branchThe background pattern of theTokyo Asahi Shimbun"I've been using it since I entered Tokyo.Cherry blossom, And "Yamato's heart on ShikishimaRepresents the meaning of the old song[340].Osaka Head OfficeWestern headquarters,Nagoya Head OfficeThe background pattern isNaniwa Ofreed(Naniwa no Ashi)”, which means that the newspaper was first published in Osaka.[Note 55].
  • Incidentally,2007年From around that time, on the left side of the title, in the morning edition, the weather forecast of the target area (national part is social), the table of contents of the main featured articles and their outline, and below that, the table of contents of the main serialized articles (Osaka version is on the left side of the title) The main series article table of contents <same for the evening edition>, the weather forecast was posted under the featured article table of contents, but from April 2019, 4, the layout will be unified to almost the same layout as the Tokyo version), the evening edition saysBe EveningThe article introduction is published. For weather forecastProgram guide described laterIt was once posted in (excluding Osaka Headquarters version).
  • Logos different from the titles are used in television program credits and advertising media. This is written in square letters and has been adopted since 2001. In the first few years, part of "Sun" and "New" were written in red to make it look like "21", but now only "Sun" is written in red (others are black). doing.

Character notation

  • From the 1950s,Japanese kanji tableCommon name simplified by Asahi Shimbun regarding the notation of outside kanjiAsahi charactersThe font called[341],2007年1/15[342] About about 900 kanjiKangxi scriptIt was changed to a font based on and disappeared from the page.
  • The typeface used by the Asahi Shimbun was originally developed, but since there were many requests from publishers, newspaper publishers, and designers to use it, from July 2013IwataThrough the typefaceOpentypeIt will be released sequentially in the format[343].
  • Date column2009年(21)1/1Like (Thursday)ADAnd the date is bold,EraDay of the weekIs written in ordinary characters.

Ads

A TV schedule

1972年Until July,A TV scheduleIs published in the middle of the morning edition of the Tokyo and Osaka headquartersLocal version), but recentlyNewspaper suspension dayExcept on the last page.

1992年From April,G codeShow the program guideJapanese newspaperFirst posted as[349].

  • Initially, in the Tokyo version, the evening program schedule was separated from the main volume and published as a separate volume, “G Section”. Located in TokyoKey stationThe program guide from the start to the end of the next day (from the base time of the next day to the base time of the next day for a 24-hour broadcast station), and the program guide from the end of the day from 17:XNUMX on the last day (or the base point of the next day) Posted in full size. In addition, on the inside, articles related to entertainment and the Kanto regionIndependent UHF station,Satellite broadcasting,radioThe program listing was posted.
  • In other areas such as Osaka, G code program guides by genre are published in the evening edition. In areas without evening publications, a weekly program listing by genre was posted on Saturday.
  • After that, it will be published in other newspapers, the separate edition of the Asahi Shimbun Tokyo edition evening edition will be abolished, and both the evening and morning editions will in principle have the G code program guide on the last side (2 days during the suspension day) Came to appear.

As a feature of posting on the TV section,Kanto region-Kinki 2 prefecture 4 prefecturesAreas without affiliated broadcasting stations (Yamanashi Prefecture, Toyama Prefecture, Tottori Prefecture, Shimane Prefecture, Tokushima Prefecture, Kochi Prefecture, Saga Prefecture), and despite having affiliated stationsCross netExcluding Fukui prefecture and Miyazaki prefecture, which areTV Asahiseries(ANN)Japan Broadcasting CorporationIt is listed next to (NHK) terrestrial 2 channels (Kanto and Kinki are in channel order, and others are in order of opening). Note thatSan'in districtAsahi Shimbun is a major shareholderBSS TVIs the far left of commercial broadcasting. Also,NHK E TeleNo separate columns for digitally organized programs, but below the program for late-night broadcasting on that day (at the end of the program table). In addition, from around 1996, there was no explanation of individual radio programs in the issue issued by the Tokyo head office, and now the radio column itself has been removed.radioArticles related to are only "Radio Angle", which is published once a week, unless it is published on the social side.[Note 58].

From March 2009, 3, the TV section for the Kanto region has continued for many years since the start of TV broadcasting.analogFrom the smallest channel number,Digital terrestrial broadcasting OfRemote control numberReorganized in ascending order[Note 59]Was posted on the insideBS digital broadcastingWOWOWChanged the program listing to the last page[Note 60].. For the first time in about 20 years,TV AichiThe program guide of is reduced from other stations with the name,Gifu Chan (Gifu Broadcasting),Mie televisionApproached the size of[Note 61]However, it returned to the original in the spring of 2010. Also, the station name notation in the radio column has been published for many years from March 2009, 3 in Tokyo head office version, Nagoya head office version, Hokkaido branch office versionfrequencyIs omitted and only the office name and inquiry telephone number are displayed. However, in the Kanto version, frequency notation was resumed around May of the same year.[Note 62].

The program listing is from the Asahi Shimbun GroupNikkan Sotsupo ShimbunIs an affiliated company ofDaily Editing CenterThe ones distributed by[350].

In addition,2011年3/31Until the Osaka head office version (one page is shown due to the space on the page), the final page of the TV shows the issue date nationwide.Eur-lex.europa.eu eur-lex.europa.euWas recorded, but the same year4/1After that, on the day of the main city, for one week on the left side of the title, including the day of other citiesweatherIs now published on the social side (Osaka is the same as before. The title on the left side of page 1 is the table of contents of the main serialized articles.[Note 63]Is posted. For the international satellite version, the place where the weather column on the left side of the title is posted is "International satellite versionHas been replaced with the title).

Plate making

The final version isMorning newspaper14th edition,Evening paper4th edition. It is written on the upper part outside the paper frame. The deadline for submission of articles/photos and delivery area for each edition are not announced.

4 comic strip cartoon

1949年The following items are described.

Morning newspaper
Evening paper

Issuing area

Evening publication area

Evening paperIssuing area of ​​"morning and evening edition set version"HokkaidoUekawa, Sorachi, Ishikari, Shiribeshi, Iburi,Kanto regionAll prefectures, Shizuoka prefecture,Tokai regionAll prefectures[Note 64],KinkiWhole prefecture[Note 64], Yamaguchi prefecture, Fukuoka prefecture, Okinawa prefecture more than 22 prefectures[351][Note 65]. In the other districts, an "integrated version" is published only in the morning edition.[351]. In the past, evening editions were published in Saga, Oita, and Yamanashi prefectures, but they have moved to an integrated version.[352].

Pressed plate

Like the example of main paper,Newspaper reduced edition(Hereinafter referred to as "the reduced edition") is published regularly.

Internet business

Crown news program

footnote

[How to use footnotes]

注 釈

  1. ^ DescendantSays the actual circulation is 2016 million as of 470[3].. 『Weekly Shincho』(April 2016, 4 issue) said that the number of circulation has increased significantly compared to the nominal circulation of 28 million. Former newspaper reporter Izumi Koda, in March 670Fair Trade CommissionからPressed paperAs for the Asahi Shimbun, the press rate is about 3%.[4].https://adv.yomiuri.co.jp/mediadata/
  2. ^ The origin of "Asahi" is based on "Asahi Asahi Tensho no Zoumei", which was the suggestion by the editor-in-chief, "delivery is made early every morning, and what people get earlier than anything else".
  3. ^ The first editorial published in the Asahi Shimbun.
  4. ^ The first photo published in the Asahi Shimbun.
  5. ^ The existing ones are from Issue No. 12 issued in December of the same year.
  6. ^ The Asahi Shimbun dated June 2009, 6, has started serialization on June 6, 1947.
  7. ^ From April 1951, 4, serialized in the Asahi Shimbun morning edition.
  8. ^ Serialized in the Asahi Shimbun evening edition from October 1951, 10.
  9. ^ Asahi Shimbun,Yomiuri Shimbun,Mainichi Newspapers,Nihon Keizai Shimbun,Sankei Shimbun,Tokyo Newspaper,Tokyo Times7 sheets of paper.
  10. ^ From January 1979, serialized in the Asahi Shimbun morning edition.
  11. ^ From the evening edition of September 2006, 9, the horizontal lines of the characters have been made slightly thicker.
  12. ^ The Osaka head office version is listed below the front page index.
  13. ^ DoraemonIt is a style that asks.
  14. ^ Rarely, except for Doraemoncharacter(Nobita Nobi,Source Shizuka,Bonegawa Suneo,TakedaEtc.) may appear.
  15. ^ In the Asahi Shimbun dated September 1905, 9, it was written that "The peace conference was the fall of the main customer", "The people and the army were sold to the Kataro Taro cabinet," "Komura was hard to forgive," etc.[40].
  16. ^ On November 1918, 11, "Asahi Shimbun" and "Tokyo Asahi Shimbun" established a common "Asahi Shimbun editorial guidelines" and announced on December 15 of the same year. The contents are "to protect the imperial foundation of Tianyang and to promote the happiness of the people of the nation." "to guide the ideas of the people." The reason is that the criticism should be moderate and the news should be surely agile."
  17. ^ The "Osaka Asahi Shimbun," which was an opposition to troop dispatch, was banned for sale in April 1918 and May 4.
  18. ^ As an example,First Shanghai IncidentJapanese soldiers who rushed into the enemyThree bulletsTo be a hero,songTo raise the spirit of fighting.
  19. ^ Ogata TaketoraMitsutoyamaBy1881年Was formed inGenyoshaIs one of the main members of. laterClass A war criminalAsCivil servantAnd only oneHangedBecameHiroki HirotaWas also one of the main members of Genyosha. Hirota was the head of the funeral chair of Tozan, and Ogata was the vice chair.
  20. ^ Shintaro Kasa, before joining the Asahi ShimbunOhara Institute of Social Affairs OfMarxismeconomistAnd in the book "Reorganization of the Japanese Economy" (Chuo Koronsha, 1939) by the central governmentPlanned economyInsisted.
  21. ^ Hiroo SasaNationalismPerson of政治家IsSasa Yufusason of. Close to KonoeRight wingTypicalImperial school OfGeneralTied with usFinance minister OfJunnosuke Inoue,Mitsui ZaibatsuThe general ofTakumaBaronandDog breedAssassinated the prime ministerClan case,Fifteen-fifteen incident OfFar rightterroristI joined hands with us[52][53][54].1944年,They areMinistry of NavyDirector of EducationSokichi TakagiMajor GeneralTogether witharmyWas in conflict with the Imperial faction insideDisciplineWas a member ofTojo HidekiAttempting to assassinate the Prime Minister[55].
  22. ^ Lyrics: Tokyo Today's Asahi Shimbun, "Today's Problem", composer: Yasushi Eguchi.
  23. ^ The title at the time was "Yoshigaku Ho".
  24. ^ Choi Murayama and Seiichi Ueno are exiled to public office1947年11/1Was exiled by the owner,1951年8/8Both returned to the company. Murayama purged management during the expulsion period and returned to the chairman (1951年11/30.. Murayama "Vengeance"), and then returned to the president (1960年6/29). Also, Ueno, who was also exiled, returned to the chairman from the director (return on November 1951, 11) (June 30, 1960).
  25. ^ Osaka Asahi Shimbun, South Korean version December 1938, 12
    "Smuggling Korean Repatriation"
    On the XNUMXth of the morning, at the Kama-Hakuren-bundling ship Tamaru, which entered Pusan, there was a mass repatriation of XNUMX stolen Koreans from Sagagata Karatsu, but the XNUMX Koreans were in October and November. It was a stowaway from Songdo coast of Busan.
  26. ^ Osaka Asahi Shimbun, South Korean version December 1939, 1
    "Smuggling Korean Repatriation"
    Forty-six Koreans stolen from Fukuokagata were sent back from the Kagama Unison ship that arrived in Busan on the XNUMXth of the morning. In just one month since entering, we have reached XNUMX people.
  27. ^ Editorial on August 2005, 8: "The former lawmaker who opposes one bill is mercilessly pursued. Even though it looks ruthless, it can be evaluated as a formidable force to transform the LDP into a policy-oriented party."
    Editorial on September 2005, 9 "Prime Minister Koizumi is a leader who has never been seen before"
    Editorial on September 2005, 9 "The prime minister continued to privatize the postal service until the end and continued to ask, "I want to ask the people." In that sense, this election was a referendum that definitely asked about the privatization. Needless to say, the postal bill should be passed as soon as it has been overwhelmingly supported.
  28. ^ Long time agoProgressive cultural personThe term "Asahi Cultural Person" was also used synonymously with[74].
  29. ^ 2008 Tibetan mayhemOriginated inBeijing Olympic Torch RelayCondemned protests against "pouring water in the Olympic mood"[94].
  30. ^ Senkaku Islands Chinese fishing boat collision caseIn articles related to, there is also a tone of tendency towards the People's Republic of China[95].
  31. ^ In an interview with an editorial committee member in the 1970s, "I do not take the position of anti-nuclear power as a social opinion. Anti-nuclear power should be written in a signature article." And the anti-nuclear power plant is unrealistic."[102].
  32. ^ North Korean missile launchBecomes the launch pad needed forUnauthorized export of tank truckUnlike other newspapers, the report did not report the real name and nationality of the suspect.[111].. However, there are cases where the real name was reported.[112].
  33. ^ (Ex)People's Republic of China : Hu Jintao→ Fu Qingdao,Republic of China : Lee Teng-hui→ Lee Tong Hoi, South Korea : Lee Myung-bo→ Lee Myung Bak,north korea : Kim Jong Il→Kim Jong Il.
  34. ^ Asahi podium, Asahi River willow etc.
  35. ^ Asahi selection book,Asahi ShinshoSee also
  36. ^ However, the article does not include Reuters credits.
  37. ^ At that time, the Asahi Shimbun was a major shareholder.
  38. ^ In January 1979, a sentence of 1 year and 1 months in prison and a five-year suspended sentence was finalized in the Sendai High Court.
  39. ^ Serialized 1976 times from August 8 to December 1977.
  40. ^ April 1985, 4, sentenced to 26 year imprisonment (1 years in suspension) and additional charges for bribery.
  41. ^ April 1985, 4, sentenced to 26 year and 1 months in prison (6 years in suspension). ItanoAppealBut in October 1994Supreme Court TheappealWas sentenced to 10 months in prison (2 years in suspension).
  42. ^ The former director has a prison term of 1 year and 6 months, and the probation period is four years.
  43. ^ The disease name isduodenumPeripapillary tumor.
  44. ^ In addition, "Police officerThe国境I was introduced as a security guard." "In the scene of the expression of a sad boy dying from his horse, another horse actually died." "I purposely made a rock fall to take a picture." "3 months, It was explained that it wasn't raining, but it was actually a small amount, but it was raining."
  45. ^ The official document isUniversity of the Ryukyus教授 OfMasaaki GabeAnd Asahi Shimbun jointly obtained.
  46. ^ Emperor AkihitoMichiko EmpressFirst ofThe princess.
  47. ^ Kahoku Shimpo"Korean rioting: The Governor of Kanagawa prevailed to Osaka and Hyogo to appeal for food supply. Governor of Kanagawa Prefecture begged for food supply. Is happening...”,Fukushima Minyu"We exchanged infantry and non-Korean Korean warriors and collided at Keihin. Take advantage of the fire and send the non-Korean Koreans to support police officers from nearby prefectures."
  48. ^ A group formed by survivors of the Miyakonojo Infantry 23rd Regiment, with a secretariat in Miyazaki.
  49. ^ Urayasu said in a protest form, "It's a once-in-a-lifetime ceremony for new adults. Your article that slanders the new adults who have created the adult ceremony with their own hands is absolutely unacceptable. No, I strongly protest."
  50. ^ Specifically, "to kill people's livescapital punishmentThe feelings are not so calm. But no matter how hardSocial justiceI have to do it for.Miyazaki TsutomuDeath row prisonerRanihuman rightsAlsoPersonalityThere is also.judicialCareful judgment oflawThere is a provision of, and it was executed in the suffering frying. I don't think it's different from being taken to God by death. (Article) is an insult to the executed person. How bad is it to describe me as a god of death? I think that the attitude itself of putting such imprudent sentences on the line is making the world worse," he criticized the Asahi Shimbun.
  51. ^ Sankei ShimbunIt is,Tokyo Nichini ShimbunReportedHundred-Man Slashing CompetitionIs based on[281].
  52. ^ AP communication,Reuters,China communication, Korean News,Itartus communicationな ど[301].
  53. ^ "The most disappointing thing about Abe's resignation is the Asahi Shimbun. After all, he suddenly transferred to another school he was bullying every day. Of course, this is a paradox, but the newspaper's negative campaign against the Abe administration. It's awesome, and no matter how strong the nerves are, this will come. "[313]
  54. ^ In the Asahi Shimbun on the same day, the luncheon on October 10th the day beforeKoichi HagitaMember of the House of Representatives,Ichita Yamamoto(With members of the House of Councilors present)Yukio EdanoAround the House of Representatives,Political fundsWith the problem ofShinzo AbeThe prime minister reported that he said, "This should stop the shooting." In addition to the Asahi Shimbun, the Sankei Shimbun, Mainichi Shimbun, Nihon Keizai Shimbun, and Kyodo News reported at the same time.
  55. ^ Asahi Shimbun company flagEast JapanWest JapanIn eastern Japan, the morning letters are on the far left and Asahikari is heading to the right, whereas in western Japan, the morning letters are on the far right and Asahi is heading to the left.
  56. ^ Compared to other papers, there is a tendency that the number of students employed in university entrance examinations is high,BenesseAccording to Group Plandit's total, 2010 articles from 265 universities in FY518 (2 articles from 21 universities in 32nd place newspaper)[120].
  57. ^ From December 1990 when the cult was first established,Ryuho OkawaAnd theTokyo DomeAdvertisements such as lectures were posted.
  58. ^ The Osaka head office version still has explanations of radio programs.
  59. ^ 2009年3/29Until attachedNippon TVTBS TVFuji Television Network, IncTV AsahiTelevision Tokyo Channel 12, Ltd.However, it was reorganized in the order of Nippon TV → TV Asahi → TBS TV → TV Tokyo → Fuji TV.Nikkan Sports, Nihon Keizai Shimbun, Sankei ShimbunTokyo head office version(Metropolitan area version),Sacred newspaperTokyo version, Yomiuri ShimbunTokyo head office version(Metropolitan area version) Mainichi ShimbunTokyo head office version(Metropolitan area version)2011年7/24More like the Asahi Shimbun, they are reorganized in the order of terrestrial digital remote control key IDs.
  60. ^ Star channel,BS11,TwellVIs posted on the inside as usual.
  61. ^ The program section of TV Aichi is full size as usual in the evening edition.
  62. ^ All stations are collectively listed under the "Radio" corner on the left.
  63. ^ Below the main featured table of contents, except for the Osaka head office.
  64. ^ a b Even in Mie Prefecture, evening editions are sold throughout the area,Iga-Eastern KishuThen, it is the evening edition of the Osaka headquarters version, and the other is the Nagoya headquarters version.
  65. ^ Some areas, such as mountainous areas and remote islands, have only integrated versions.
  66. ^ Usually, in the reduced version of the newspaper, even if there is a typographical error in the article, the original version is posted in principle, and corrections and apologies at a later date are also posted.

Source

  1. ^ Shunichi UnoOther editions "All History of Japan (Japan Chronic)" Kodansha, 1991, 932 pages.ISBN-4 06 203994-X-.
  2. ^ a b “April 20 ABC number of copies”. Newspaper information(July 2020, 12) 
  3. ^ The Asahi Shimbun is the "reason" for reducing the average salary of reporters by 160 million yen, Descendantism, Diamond Online, viewed May 2016, 5, October 14, 2016.
  4. ^ [1]
  5. ^ [2] The Asahi Shimbun is Kotobank. Britannica International Encyclopedia Dictionary Commentary
  6. ^ Asahi Shimbun Information Company Profile
  7. ^ "Number of top 3 newspapers sold and household penetration rate (PDF)”(May 2018, 2). 2018/9/29Browse.
  8. ^ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z aa ab ac ad ae af ag ah ai aj ak History: Asahi Shimbun Information
  9. ^ Osaka City History Library
  10. ^ Research Navi Major newspapers in the Meiji and Taisho era and their references (West Japan)
  11. ^ a b c d e Asahi Shimbun Outer Edition Second Term
  12. ^ a b c Evening Asahi Shimbun Advertising Bureau
  13. ^ Ito Ritsu letter collection publication committee edition, "Testimony of survivors Ito Ritsu letter collection," May Shobo, 1999
  14. ^ Established Hokkaido branch office-June 1959, 6
  15. ^ a b Gatapici Official Homepage
  16. ^ Nakamura Nobuo"Coral Reef Secrets-They are the "Lungs of the Earth""Shodensha,Year 1994
  17. ^ Can newspaper publishers "digitalize"? ~ About Asahi Shimbun's Web Initiatives ~
  18. ^ Asahi Shimbun "journalist declaration" self-restraint
  19. ^ Asahi Shimbun Globe first edition commemorative series
  20. ^ Let's make it together "Shitsumon! Doraemon"
  21. ^ Asahi Shimbun Ripple of "Asakan Station Sales Price Increase"
  22. ^ June 2010, 3
  23. ^ Ryu-Naga Nagasaki Shimbun Website Newspaper Association Award
  24. ^ Asahi Shimbun miniature edition Great East Japan Earthquake special page collection 2011.3.11-4.12
  25. ^ Communication
  26. ^ Reborn as "New Sunday Edition"
  27. ^ On iPad and Android-The first paid electronic version of Asahi Shimbun Digital
  28. ^ Asahi.com brand unified to Asahi Shimbun Digital
  29. ^ 朝日新聞2014年8月5日13版1面、16面・17面、6日12版16面・17面、7日7面
  30. ^ "Yoshida record “command violation” coverage, article cancellation apology Asahi Shimbun”. Asahi Shimbun (September 2014, 9). 2014/9/12Browse.
  31. ^ Asahi Shimbun's report on comfort women 2014/10/10
  32. ^ Press and Human Rights Commission to hear Asahi Shimbun coverage Yoshida record 2014/9/12
  33. ^ Established a committee to restore trust and revitalize 4 outside directors 2014/10/14
  34. ^ Yomiuri Shimbun March 2014, 12 6th edition, 13 pages
  35. ^ "Asahi Shimbun suggests "large deficit since establishment" / President Watanabe will retire next spring / "successor will be Vice President Nakamura"”(Japanese). FACTA ONLINE. 2020/11/30Browse.
  36. ^ "Asahi Shimbun President Masataka Watanabe to retire Take responsibility for deficit for the first time in 9 years”(Japanese). BLOGOS. 2020/11/30Browse.
  37. ^ 2nd National Poll on Media (2009) Public Interest Incorporated Foundation p. 6
  38. ^ EncyclopediaMypedia(Edited and produced in May 2010)
  39. ^ Ariyama Teruo"Formation of "Neutral" Newspaper-Government and Asahi Shimbun in the Mid-Meiji Period", Seijo Bungei, No. 117, December 1986.
  40. ^ a b Company history (Meiji edition) 1990.
  41. ^ Written by Nihon Shimbun
  42. ^ Author "Newspaper group image"
  43. ^ Ariyama TeruoWritten "Modern Japanese Journalism Structure"
  44. ^ Takashi SasakiWritten "Modern 14 Media and Power in Japan"
  45. ^ a b Saburo Shiroyama"The mouse Suzuki store burning incident"Bunshun library,Year 1975
  46. ^ Asahi ShimbunCompany history (prewar period) 1991, p. 89
  47. ^ Information paper "Yurin" No.385 P1.
  48. ^ Local War Disarmament Theory in the Interwar Period
  49. ^ November 1919, 11 The Asahi Shimbun "The campaign campaign for general elections is just ripe"
  50. ^ a b c Komori et al. 2002, p. 300.
  51. ^ Volume "Media History Research VOL.11"Yumani Shobo, October 2001
  52. ^ Katsuaki Sasa"Father, Hiroo Sasa and Konoe's era" All four times, "Chuo Koron Bungei Special Issue" Volume 4, Nos. 2-1, March-December 4.
  53. ^ Atsushi Sasa"War Boy Satoshi Sasa Father and Mother and Ito Sensei" Bunharu Bunko, 2003.
  54. ^ Atsushi Sasa, "Youth of Burnt Traces, Atsushi Sasa, My History of the Showa 20s", Bungei Shunju, 2003
  55. ^ Yasuhiro Yoshimatsu, Hideki Tojo: Summer of Assassination, Top and Bottom, Shinchosha, 1984
  56. ^ Saburo SakaiWritten "Showa Kenkyukai: A trajectory of an intellectual groupKodansha library,Year 1985
  57. ^ Zorge Intelligence Corps are in Tokyo andShanghaiAnd a lot of informationUSSRBrought to (Sorge case,Konoe Soubun,Icebreaker theorySee also).
  58. ^ July 1937, 7 (reprinted version)
  59. ^ One page of the morning edition of September 1937, 9 “Tokyo Asahi Shimbun"
  60. ^ Osaka Asahi Shimbun, South Korean version, February 1939, 2, "Smuggling Koreans to Hitomenet"
  61. ^ Osaka Asahi Shimbun, North Korean version, June 1939, 6, "Imman's Passenger Ikman Nine thousand people"
  62. ^ Osaka Asahi Shimbun, South Korean version, November 1939, 11 "Forgery of travel authorization book to make you invincible and huge profit finally get caught with bad luck"
  63. ^ Osaka Asahi Shimbun, South Korean version, April 1940, 4, "A new look at smuggling, making a look at an inland worker group, catching just before sailing"
  64. ^ Osaka Asahi Shimbun, South Korean version, May 1940, 5, "Amazing wages of Korean miners at the Onga Kogyosho."
  65. ^ Osaka Asahi Shimbun/Chinese edition April 1940, 4 "Special preferential facility for Korean miners, like inn living in Japan"
  66. ^ Mizunori Masanori"The Truth of "Japan-Korea Merger" Reported by the Asahi Shimbun" The "Seven Deprivation" claimed by South Korea was "Seven benefits" of Japan" pp70-71 Tokuma bookstore ISBN 9784198629908
  67. ^ “Walking on an independent route”. Asahi Shimbun: 9. (1971-11-15). 
  68. ^ "Soseki and the Three Readers"Chiaki IshiharaBy KodanshaHyundai Shinsho October 2004
  69. ^ Takeshi Inagaki"Asahi Shimbun blood style record" Kadokawa Bunko, 1996
  70. ^ One month until the general election and vote Don't be fooled by biased media reports (Toshiaki Adachi) Seijiro EtoBlog
  71. ^ Edited by Shintaro Kasasa (Asahi Shimbun, 1969), Political correspondent Motoo Goto] (Collection of a collection of papers in memory of Motoo Goto, 1985).
  72. ^ Katsuhiro Kuroda (September 2015, 6). "[XNUMX years of normalization of Japanese-Korean relations] Park Chung-hee and the Sankei Shimbun-A symbol of changes in Japan-Korea relations". Sankei Shimbun. https://www.sankei.com/world/news/150618/wor1506180004-n1.html 2016/12/2Browse. 
  73. ^ 2nd National Poll on Media (2009)Public interest incorporated foundationNewspaper Communications Research Committee
  74. ^ Author "Asahi Bunkajin-What should I do with this Japan?"
  75. ^ Liberal Asahi Shimbun and Iwanami Shoten's self-destruction[Broken link]
  76. ^ Newsletter Hiroshima Setouchi newspaper
  77. ^ Comparison of tone between Asahi Shimbun and Sankei Shimbun Shizuoka Institute of Technology
  78. ^ Asahi Shimbun supporting the Democratic Party's new executive systemBLOGOS
  79. ^ [3]Daily Berita
  80. ^ Komori et al. 2002, p. 133.
  81. ^ Komori et al. 2002, p. 150.
  82. ^ Komori et al. 2002, pp. 144-145.
  83. ^ Komori et al. 2002, pp. 145-146.
  84. ^ Komori et al. 2002, pp. 150-151.
  85. ^ Let's redefine "Article 25 of the Constitution"
  86. ^ "Cancellation of" Yasukuni "-freedom of expression is in jeopardy". Asahi Shimbun(July 2008, 4) 
  87. ^ "The Cove Canceled-Free Society Can't Be Overlooked". Asahi Shimbun(July 2010, 6) 
  88. ^ “LDP Human Rights Forgotten Defensive Law Debate”. Asahi Shimbun(July 2005, 3) 
  89. ^ a b “Human Rights Protection Law Relief Law Needed”. Asahi Shimbun(July 2005, 7) 
  90. ^ "The Asahi Shimbun has received worldwide acclaim for its extensive coverage of international affairs, especially on Chinese issues"
  91. ^ [4]
  92. ^ "Progressive land reform revolution is still in its infancy" (Asahi Shimbun June 1953, 6)
  93. ^ Iwata Atsushi"The Tibetan Massacre and the Asahi Shimbun How the Asahi Shimbun Covered the Tibetan Problem" Okura publishing ISBN 978-4-7755-1250-0
  94. ^ 2008年Asparagus Club"Assassination"
  95. ^ editorial20110104.html "Confronting China-Beyond Heterogeneity" Editorial dated January 2011, 1 Archived August 2011, 11, at the Wayback Machine.
  96. ^ Asahi Shimbun September 2008, 9 Asahi Shimbun International “Activists to support Tibetan democratization in shouts in Beijing”
  97. ^ There are multiple references in the irregular series "Chinese in Japan" etc.
  98. ^ Editorial, Asahi Shimbun editorial, July 2012, 7, "Invasion of territorial waters-China behaves calmly"
  99. ^ Editorial, Asahi Shimbun editorial, April 2013, 4, “Japan-China-Korea talks-Mature trilateral relations”
  100. ^ a b From promotion to restraint Changes in nuclear editorials <Special feature of editorial>
  101. ^ Written by TEPCO Empire: The Essence of Its Failure文藝 春秋
  102. ^ Naoyuki AraiPublishing department of "The Media Diary 79"
  103. ^ Asahi Shimbun editorial “Hamaoka Nuclear Power Plant: Stop if it is dangerous” dated May 2011, 5
  104. ^ Editorial, Asahi Shimbun, June 2011, 6, "German Decision-A Bold Challenge to the Nuclear Power Free"
  105. ^ June 2011, 6 Asahi Shimbun editorial “Nuclear Power and People's Mind: Let's Decide by Ourselves”
  106. ^ Recommendation Zero Nuclear Power Society-A Time for a Major Policy Change
  107. ^ a b Written "From death row prisoner to you"Impact publishing
  108. ^ Toshio Asakura, "Introduction to Editorial", Chugoku Shinsho Rakure, p163 and below.
  109. ^ Asahi Shimbun August 1998, 8 Morning Edition "The danger of the people's stories"
  110. ^ On December 2012, 12, Kou-ron's “Abe administration again” etc.
  111. ^ Unauthorized export of tank truck to North Korea arrested trading company chief Asahi Shimbun January 2009, 5 reading
  112. ^ Suspected murder, arrested at 37 years old Osaka taxi attack Asahi Shimbun January 2009, 5 reading Archived August 2009, 5, at the Wayback Machine.
  113. ^ You are standing up, sharply reduced disposal
  114. ^ April 2004, 4, Asahi Shimbun editorial "national flag/national anthem-answer to Sankei editorial"
  115. ^ asahi.com News Science
  116. ^ DO science
  117. ^ Welcome to the science of Asparagus Club
  118. ^ Asahi Shimbun's three key news topics
  119. ^ [5]
  120. ^ a b [6]
  121. ^ Todai-Asahi Symposium
  122. ^ University of Tokyo/Asahi joint research
  123. ^ Asahi Shimbun's Sports Initiatives> Soccer Initiatives
  124. ^ <Central Global Forum> Mr. Wakamiya "Do not overthrow Korea and Japan" Chuo Nippo February 2013, 9
  125. ^ [7], <<Thorough Debate>> OB talks why biased Asahi coverage is not stopped "Monthly Seiron" November 2008 issue, iRONNA, read December 11, 2016
  126. ^ Asahi Shimbun Information> History> Efforts to develop high school baseball 1912 (Taisho XNUMX) ~
  127. ^ Literature History Laboratory
  128. ^ Yukio Hasegawa "Don't Make Toho Self-Decision!" (Broadcast October 1969, 10) "Testimony My Showa History 21", Channel 6, Tokyo, 12
  129. ^ a b List of Kikuchi Prize winners 文藝 春秋
  130. ^ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t Newspaper Association Award winning work Japan Newspaper Association
  131. ^ Control "Kamikaze" against public opinion
  132. ^ Self-association taxi topics
  133. ^ Out-of-field brawl and urban brawl Kagoshima University Kaoru Okamoto
  134. ^ Asahi Shimbun evening edition May 1962, 5 "Voluntary discontinuation of shipment / Isomine and Proban M"
  135. ^ Asahi Shimbun morning edition of May 1962, 5 "Background of the Isomin problem / The number of malformed children in West Germany is increasing, side effects of similar drugs are announced"
  136. ^ Shibata Tetsuji "Scientific Press" Asahi Shimbun, October 1994, pp.10-15
  137. ^ A trivia about flowers. News from Sansuikai 34th "Health, Diseases and Medicines: Medicine and Risks".
  138. ^ The Yomiuri Shimbun morning edition "A threat to sleeping pills in Japan" dated August 1962, 8
  139. ^ Masahiko Miyamoto "Thalidomide People of Evil-From the Heavy Years" Chikuma Shobo, 1981.
  140. ^ Asahi Shimbun Extra Issue on January 1963, 1 "Came, Seen, and Didn't Appear-Nobody in Taro Hut"
  141. ^ Japan Communist PartyIs the front organization ofNippon Pen ClubAlong withPublic Security Intelligence AgencyIt is considered to be a target group for information collection.
  142. ^ a b c d e f g h i j k l m n o Past JCJ Award List
  143. ^ Asahi Shimbun Publishing Battlefield Village
  144. ^ Company history (postwar period) 1994.
  145. ^ KDDIOne of the predecessors of.
  146. ^ Later, he was arrested again for bribery charges. April 1985, 4, sentenced to 26 years in prison (3 years in suspension).
  147. ^ About administrative disposition of doctor of former Fujimi obstetrics and gynecology hospital
  148. ^ a b Ippei Omata,Establishment and social development of "reporting" Bulletin “Public Management Research e” 2009 Volume 2 p.1-21, Graduate School of Public Management, Waseda University
  149. ^ The 100th Diet Settlement Committee No. 1
  150. ^ "30 years of psychiatry, Todai Hospital(P81, p82)
  151. ^ Occurred on January 1986, 4Chernobyl nuclear power plant accidentabout,USSR International Atomic Energy AgencyAccident report submitted to (IAEA).
  152. ^ Kenichi Komatsu"The Truth of Mustang-Testimony from the "Yarase" Site," October 1994.
  153. ^ Asahi Shimbun morning edition of August 1998, 8 "Arsenic poisoning / Wakayama poisonous contamination / Two people eating and drinking in a local house before the incident"
  154. ^ "Back burden" for returning Okinawa / US official document, secret support
  155. ^ Confidential documents, melted and hardened into toilet paper Ministry of Foreign Affairs Archived August 2009, 9, at the Wayback Machine.
  156. ^ Incineration document of Okinawa return secret memo or memo discovery showing traces
  157. ^ a b List of JCJ Awards for the last 10 years
  158. ^ Search Osaka Port Wharf Terminal Forced investigation by disguising vegetable production area
  159. ^ Kimiya-sama's engagement with Tokyo Metropolitan staff, Kuroda-san Archived August 2004, 11, at the Wayback Machine.
  160. ^ Journalist Award in Kochi Newspaper Archived August 2005, 1, at the Wayback Machine.
  161. ^ Search for former Shirota's house Yomiuri Shimbun, April 2006, 10
  162. ^ Mr. Shirota is 700 million Yomiuri Shimbun,> March 2007, 3
  163. ^ Canon Mitarai Chairman explains to Asahi Shimbun why the ad was stopped Archived August 2007, 11, at the Wayback Machine.
  164. ^ The Asahi Shimbun receives a double award Waseda Journalism Grand Prize[Broken link]
  165. ^ a b c Japan Shimbun Union Union Topics
  166. ^ Apology and report on camouflaged beef raw material for CO/OP beef croquette (3rd report)
  167. ^ Think from the Meet Hope Case
  168. ^ Abuse of postal disability discount Ishikawa's company mass-ships mail-order ads Asahi Shimbun November 2008, 10
  169. ^ Recurrence prevention plan and internal disposal
  170. ^ "I didn't recognize violation of law" = Best Denki Jiji Press October 2009, 4[Broken link]
  171. ^ The big scoop was born in this way / talks with the Asahi and Itabashi report on the evidence tampering case of the Osaka District Public Prosecutor's Office
  172. ^ Media Ambitious Past Activity/Grand Prize
  173. ^ 2011 JCJ Awards Announcement
  174. ^ Ryukyu Shimpo "Given "Korea Shimbun Journalist Grand Prize" to Kochi Shimbun and this newspaper"
  175. ^ Sankei Shimbun Main paper, Ikeda reporter's "Sleepless Grave Mark" and other awards 18th Sakata Memorial Journalism Award
  176. ^ Suspicion of illegal donation by Prime Minister Kan from Koreans living in Japan
  177. ^ Prime Minister Foreign Donation Don't Refuse “Not Secretly” House of Representatives Budget Committee
  178. ^ U.S. Army Guam relocation costs increase and Japan's burden mitigates
  179. ^ Asahi Shimbun analyzes US public electric wire provided by Scoop WikiLeaks due to US Army relocation to Guam
  180. ^ a b The Asahi Shimbun "Prometheus's Trap" received the Media Award
  181. ^ "Prometheus's Trap" in the Newspaper Association Award
  182. ^ Asahi "Prometheus's Trap" and other three awards
  183. ^ Asahi's “Nuclear Power and Media” Award = Journalism Award-Newspaper Labor Federation
  184. ^ Award-winning work details (13th)
  185. ^ Receiving this,Red flag,TBS"NEWS23XFollowed by news reports such as.
  186. ^ Great East Japan Earthquake-Fukushima Nuclear Accident/Radioactivity
  187. ^ Asahi Shimbun scoops a series of newspaper association awards "hand-out decontamination"
  188. ^ Article about "out-of-order decontamination report", false positive and protest against Weekly Shincho
  189. ^ "Nitten Calligraphy "Kaki", pre-allocation of winning selections, monopolized by leading groups". Asahi Shimbun digital (Asahi Shimbun). (November 2013, 10). http://www.asahi.com/articles/TKY201310290515.html 2013/10/30Browse. 
  190. ^ “Don't waste your time on teachers” Day Exhibition, strict class society”. Asahi Shimbun digital (Asahi Shimbun). (December 2013, 10). http://www.asahi.com/articles/TKY201310300011.html 
  191. ^ Suspected of fraudulent screening NHK July 2013, 11
  192. ^ It is called "self-destruction business".
  193. ^ New Year's postcard "self-destruction sales" member, quota of XNUMX sheets
  194. ^ KANDEN pays 7 million yen a year to seven successive prime ministers, former vice president testifies
  195. ^ Why tampering? Looking Back on the 1-Year Diet Debate | Featured Articles | NHK Political Magazine
  196. ^ INC, SANKEI DIGITAL (January 2018, 5). “South Korean presidential office bans Asahi Shimbun indefinitely”(Japanese). Sankei News. 2020/9/10Browse.
  197. ^ Chosun.com / Chosun Ilbo Japanese version (May 2018, 5). “"Nuclear export percussion is false" South Korean presidential office bans Asahi from entering and exiting”(Japanese). www.chosunonline.com. 2020/9/10Browse.
  198. ^ Asahi Shimbun 1991-year History Editing Committee, "Asahi Shimbun History Taisho/Showa Prewar", Asahi Shimbun, 89, p. XNUMX.
  199. ^ Osaka Asahi Shimbun September 1923, 9 extra edition
  200. ^ Hiroshi Yamada, "Polpot Revolution History", page 69.
  201. ^ Page 58 Naoki Mabuchi “Pol Potato I Seen” 2006 and others
  202. ^ Page 51 Hiroshi Yamada "Porpot Revolution History" 2004 41 Page 2006 Naoki Mabuchi "Porpot I Seen" XNUMX
  203. ^ Hiroshi Yamada "Polpot Revolution History" page 5
  204. ^ Sankei November 1984, 11
  205. ^ Thistle coral discovery
  206. ^ Thistle coral KY case
  207. ^ The Asahi Shimbun "Graffiti was made by Netsu" The Asahi Shimbun, 1st page, May 1989, 5
  208. ^ Asahi Shimbun December 2002, 10
  209. ^ "I'm unscrupulous" Asahi Shimbun "voice" column, "Soldier's grave marker" illustration, replace[Broken link]
  210. ^ NHK due to Asahi's reply request/program reorganization problem Shikoku Shimbun
  211. ^ Coming-of-age ceremony: Urayasu city, protest form column article of Asahi Shimbun Read Mainichi Newspaper, February 2010, 8.Web archive Can be confirmed at.
  212. ^ Asahi Shimbun responded to the Motoichi protest letter about the Asahi Shimbun "elementary particles" Urayasu-shi. Read August 2010, 8.Web archive Can be confirmed at.
  213. ^ Asahi report "totally different" "number" protest Jay Cast
  214. ^ Headquarters reporter plagiarizes articles from the Yomiuri Shimbun HP
  215. ^ February 2007, 2 Asahi Shimbun
  216. ^ "Soichiro Ishihara "Adult net manners class" [10th] Prime Minister change commemoration! The truth of the case that can be talked about right now Looking back on that "abbeing" riot The adult manners that I experienced after experiencing the burning of the blog"
  217. ^ IT Media News December 2007, 12 "Asahiru" for the Internet Buzzword Awards
  218. ^ IT Media News November 2007, 11 "Asahiru" "Hatsune Miku" "Rosen Aso", basic knowledge of modern terminology
  219. ^ Compensation order for Asahi Shimbun...Article at the time of arrest, partly incorrect Yomiuri Shimbun May 2012, 4
  220. ^ February 2008, 6 Mainichi Newspaper
  221. ^ "Article error of increasing Communist Party members Asahi Shimbun awabi"[Broken link] Sankei Shimbun2009/4/25
  222. ^ Apologized in the Asahi Shimbun "Articles on increasing the number of members of the Communist Party" Jay Cast2009/4/25
  223. ^ Problem with part of the article, ask the Asahi Shimbun to respond Archived August 2009, 4, at the Wayback Machine. Asahi Shimbun April 2009, 4
  224. ^ Vaccine subject bleeding at the Institute of Medical Science, the University of Tokyo, without telling other test hospitals
  225. ^ Institute of Medical Science, University of Tokyo-The conscience of researchers is questioned
  226. ^ Statement on the Appropriate Promotion of Clinical Cancer Research
  227. ^ Regarding the Asahi Shimbun article (October 10th and 15th) --Protest statement from two cancer-related academic societies--
  228. ^ Protests by the Institute of Medical Science, Cancer Association, etc. Asahi Shimbun "Sure coverage"
  229. ^ Asahi Shimbun, very similar to jointly distributed article Manichaean Diagram of Space Discovery[Broken link]
  230. ^ "About the Asahi Shimbun evening edition dated April 4 "Neglecting voluntary inspection of thermal power generation-Is it insufficient due to the suspension of the Shikoku / Tachibanawan nuclear power plant?"”. Shikoku Electric Power. 2012/4/12Browse.
  231. ^ "Asahi Shimbun apology and deletion ... Incorrect article of Shikoku Electric Power". Yomiuri Shimbun(July 2012, 4). http://www.yomiuri.co.jp/national/news/20120412-OYT1T00548.htm 
  232. ^ "A new scandal in the Asahi Shimbun An interview with President Satoru Iwata of Nintendo was forged!". Shukan Bunshun Web (September 2014, 9). 2014/9/14Browse.
  233. ^ "We apologize to Nintendo and our readers.”. Asahi Shimbun (June 2014, 9). 2014/9/14Browse.
  234. ^ a b Tomoya Hon Shiramizu (February 2013, 2). "Algerian hostage detention case real name report Asahi Shimbun reporter and my exchange". Motoshiro Blog. http://livemedia.jp/?p=1363 2013/2/11Browse. 
  235. ^ Tomoya Hon Shiramizu (February 2013, 1). “I'm proud of my uncle”. Motoshiro Blog. http://livemedia.jp/?p=1256 2013/2/11Browse. 
  236. ^ Tomoya Hon Shiramizu (February 2013, 1). "Protest against Asahi Shimbun's real name and unauthorized coverage". Motoshiro Blog. http://livemedia.jp/?p=1265 2013/2/11Browse. 
  237. ^ January 25, 1 Protest statement against Asahi Shimbun's real name coverage and unauthorized coverage (PDF) Victim relative Tomoya Hon Shiramizu
  238. ^ Tomoya Hon Shiramizu (February 2013, 2). "I received this e-mail after a phone call asking me to confirm that there are three bodies that appear to be Japanese in this video.". twitter. https://twitter.com/motoshiromizu/status/300806292107309056 2013/2/11Browse. 
  239. ^ Tomoya Hon Shiramizu (February 2013, 2). "The Asahi Shimbun reporter sent me an email as of 1/20 to see the cruel footage of In Amenas. The Asahi Shimbun employs such ruthless human resources.". twitter. https://twitter.com/motoshiromizu/status/300566619304902656 2013/2/11Browse. 
  240. ^ a b c "Asahi's" US military refusal to transport Japanese people "denial of media coverage US ship protection" realistic important issue "and Ministry of Defense". Sankei Shimbun(July 2014, 6). https://www.sankei.com/politics/news/140618/plt1406180004-n1.html 2019/2/27Browse. 
  241. ^ "Asahi who doesn't care about pretending to be a Japanese transport, the US refuses" → The revision by the Ministry of Defense protest is still "one-sided" ". Sankei Shimbun(July 2014, 7). https://www.sankei.com/politics/news/140714/plt1407140023-n1.html 2019/2/27Browse. 
  242. ^ Falsification by government-led research on Alzheimer's disease Ministry of Health, Labor and Welfare survey
  243. ^ "J-ADNI temporarily freezes budget execution Announcement of Ministers of Health, Labor and Welfare: Asahi Shimbun Digital". web.archive.org (September 2014, 6). 2020/4/22Browse.
  244. ^ [The University of Tokyo] Dated June 2014, 6 Press conference "About SIGN research and survey on J-ADNI (final report)"
  245. ^ [Ministry of Health, Labor and Welfare] Dated December 2014, 12 "About the research report of the third-party research committee on J-ADNI research"
  246. ^ "Answer to questions regarding the report of the Third Party Investigation Committee on J-ADNI research submitted by Ryuhei Kawada, Member of the House of Councilors"
  247. ^ Minutes of the Diet http://kokkai.ndl.go.jp/SENTAKU/sangiin/189/0014/18904020014016.pdf
  248. ^ Opinions on the "Fukushima Nuclear Accident / Yoshida Report" Report November 2014, 11 Asahi Shimbun News and Human Rights Committee
  249. ^ "Asahi, evening column also apologized Yoshida record" withdrawal of excessive expression "". Yomiuri Shimbun(July 2014, 9). http://www.yomiuri.co.jp/feature/chosho/20140914-OYT8T50009.html 2014/9/15Browse. 
  250. ^ a b Mie Sasaki (August 2014, 8). "[Editing Diary] Candid and overwhelming" Yoshida Chosho "". Sankei Shimbun. https://www.sankei.com/affairs/news/140819/afr1408190001-n1.html 2019/2/27Browse. 
  251. ^ Testify before and after evacuation NHK July 2014, 8
  252. ^ Justice 2014 year 10 month number
  253. ^ "[Yoshida Record] Democratic Kaieda Representative" Evacuate, not withdrawal even when equivalent to METI "". Sankei Shimbun(July 2014, 8). https://www.sankei.com/politics/news/140819/plt1408190012-n1.html 2019/2/27Browse. 
  254. ^ <Asahi Shimbun> "Yoshida Chosho" report, president admits error and apologizes Mainichi Shimbun September 9 (Thursday) 11:19 delivery September 50 reading
  255. ^ "Yoshida record released Asahi cancels" withdrawal "and apologizes". Yomiuri Shimbun(July 2014, 9). http://www.yomiuri.co.jp/editorial/20140911-OYT1T50160.html 2014/9/13Browse. 
  256. ^ We apologize for correcting the article of the social welfare corporation "Himawari no Kai". Asahi Shimbun Asahi Shimbun November 2015, 4
  257. ^ "[Tunisia attack terrorism] Mr. Yuki wrote a memorandum" Shock ... "Apologized by the Asahi reporter's angry voice" I apologize for taking it seriously. ". Sankei Shimbun(July 2015, 3). https://www.sankei.com/affairs/news/150323/afr1503230002-n1.html 2019/2/27Browse. 
  258. ^ Asahi Shimbun, don't be fooled!Japan Press Verification Organization
  259. ^ Asahi Shimbun apologizes to this paper = protests, false alarms admitted = at the beginning of the week, to publish corrected articles Nikkei newspaper
  260. ^ Corrected the headline "Reducing Japanese Americans in South America" ​​as pointed out by the local Japanese newspaper Japan Press Verification Organization
  261. ^ "Asahi Shimbun apologizes in paper editorial committee Twitter problem". 47NEWS(July 2015, 8). http://www.47news.jp/CN/201508/CN2015080501000977.html 2015/8/5Browse. 
  262. ^ "Asahi reporter tweet: apology article published in the morning edition on the 5th"Mainichi Shimbun. (August 2015, 8). http://mainichi.jp/select/news/20150805k0000e040203000c.html 2015/8/5Browse. 
  263. ^ "Asahi editorial committee, label to the prime minister" Nazi supporters are Abe supporters "tweet deleted and apologized". Sankei Shimbun(July 2015, 8). https://www.sankei.com/politics/news/150803/plt1508030050-n1.html 2015/8/5Browse. 
  264. ^ Asahi Shimbun Official Website --Journalism --Takashi Tominaga, Special Editor
  265. ^ "Nazi flag demonstration" support for the prime minister "written by Asahi editorial committee member". 47NEWS(July 2015, 8). http://www.47news.jp/47topics/e/267818.php 2015/8/5Browse. 
  266. ^ Fair Trade Commission Chairman Kazuyuki Sugimoto Interview Report February 2016, 2 15:14-00:15 Japan Press Club
  267. ^ Kazuyuki Sugimoto Chairman, Fair Trade Commission Interview Video 1:23:10〜 Japan Press Club February 2016, 2
  268. ^ a b c d e f "The Asahi article" very criminal ", criticized by the Regulatory Commission at a regular meeting," said the Sendai Nuclear Power Plant observation device report "gave unnecessary anxiety to the local government.". Sankei Shimbun(July 2016, 3). https://www.sankei.com/affairs/news/160316/afr1603160010-n1.html 2019/2/27Browse. 
  269. ^ About coverage of Asahi Shimbun morning edition on March 28, 3 Nuclear Regulation Commission Official Homepage Read on March 2016, 3
  270. ^ a b c "[Regulatory Commission VS Asahi] Recorded face-to-face without telephone coverage Asahi's indefinite "coverage restriction" measures on Kawauchi nuclear dosimeter coverage". Sankei Shimbun(July 2016, 3). https://www.sankei.com/affairs/news/160318/afr1603180029-n1.html 2019/2/27Browse. 
  271. ^ "Complaints and deletions from "Korean massacre" Disaster lesson report Cabinet Office HP". Asahi Shimbun(November 2017, 4). オ リ ジ ナ ルArchived as of October 2017, 4.. https://archive.is/20170418230247/http://www.asahi.com/articles/DA3S12898581.html 2017/4/20Browse. 
  272. ^ “Cabinet Office denies Asahi article, reports on “Korean massacre” deletion on homepage, and protests are also considered”. Sankei Shimbun(July 2017, 4). https://www.sankei.com/politics/news/170420/plt1704200003-n1.html 2017/4/20Browse. 
  273. ^ "Cabinet Office denies Asahi article, reports of "Korean massacre" deletion on homepage, and protest (2/2)". Sankei Shimbun(July 2017, 4). https://www.sankei.com/politics/news/170420/plt1704200003-n2.html 2017/4/20Browse. 
  274. ^ “I am sorry, I am sorry”. Asahi Shimbun(July 2017, 7). http://www.asahi.com/articles/DA3S13057732.html 2017/4/20Browse. 
  275. ^ Copies of publications and disposal of Asahi Shimbun reporters Suspended for XNUMX months Asahi Shimbun November 2019, 2
  276. ^ Asahi Shimbun, plagiarized from photo book Article canceled with Hokkaido version Nihon Keizai Shimbun January 2019, 1
  277. ^ “Leprosy Family Litigation Explains Wrong Story”. Asahi Shimbun(July 2019, 7). http://www.asahi.com/amp/articles/ASM796VF8M79UTFK02M.html 2019/7/13Browse. 
  278. ^ "[History war Nanjing honored man (above)] Contributed to the publicity of the former Asahi reporter "genocide" praised by the Nanjing Memorial Hall "A great reporter in small Japan... respects" (4/7 pages)". Sankei News. Sankei Shimbun (September 2016, 5). 2019/11/23Browse.
  279. ^ a b "[History war Nanjing honored man (above)] Contributed to the publicity of the former Asahi reporter "genocide" praised by the Nanjing Memorial Hall "A great reporter in small Japan... respects" (5/7 pages)". Sankei News. Sankei Shimbun (September 2016, 5). 2019/11/23Browse.
  280. ^ "[History war Nanjing honored man (above)] Contributed to the publicity of the former Asahi reporter "genocide" praised by the Nanjing Memorial Hall "A great reporter in small Japan... respects" (6/7 pages)". Sankei News. Sankei Shimbun (September 2016, 5). 2019/11/23Browse.
  281. ^ a b "[History Battle Nanjing Awarded Man (Middle)] Why does China refuse to disclose evidence while registering the "Nanjing Massacre" as a memory heritage? Influence of "China Travel" (Page 7/9)". Sankei News. Sankei Shimbun (September 2016, 5). 2019/11/23Browse.
  282. ^ Investigating comfort women and suing Asahi Shimbun for compensation Asahi Shimbun January 1
  283. ^ Asahi comfort women reported a collective lawsuit to 2 people — plaintiff “apologies and corrects the world” Lawyer dot com NEWS February 2015, 2
  284. ^ "Asahi Shimbun, some reflection on comfort women issue Yoshida testimony "judging the article as false". Sankei Shimbun(July 2015, 3). https://www.sankei.com/affairs/news/150325/afr1503250027-n1.html 2019/2/27Browse. 
  285. ^ Court's decision on three class actions filed by Asahi Shimbun over comfort women coverage Uemura Trial Document Room February 2018, 2
  286. ^ "Weekly news site" Noboru Sato formed "Asahi Shimbun Kai Kai" Political Traffic February 2015, 2
  287. ^ Plaintiffs' dilemma "Asahi comfort women lawsuit" in XNUMX cases The court judges that there is "no damage to the people" Sankei News July 2016, 10
  288. ^ Asahi Shimbun wins comfort women news suit, Supreme Court Asahi Shimbun Digital May 2017, 10
  289. ^ ""I was harassed by the installation of a comfort woman image" Asahi Shimbun sued Japanese people in the US". Sankei Shimbun(July 2015, 2). https://www.sankei.com/affairs/news/150218/afr1502180024-n1.html 2019/2/27Browse. 
  290. ^ "The lawsuit over comfort women, the second instance also won the Asahi Shimbun Tokyo High Court: Asahi Shimbun Digital”(Japanese). Asahi Shimbun digital. 2019/12/22Browse.
  291. ^ "[Asahi comfort women report] Independence verification committee, which has hurt Japan's honor due to "compulsory transfer propaganda", pointed out that "the third party commission is to avoid liability". Sankei Shimbun(July 2015, 2). https://www.sankei.com/life/news/150219/lif1502190034-n1.html 2019/2/27Browse. 
  292. ^ "Asahi comfort women report "spread propaganda of factless roots inside and outside" Independent verification committee". Evening Fuji(July 2015, 2). http://www.zakzak.co.jp/society/domestic/news/20150220/dms1502201529021-n2.htm 2015/2/20Browse. 
  293. ^ Yomiuri Shimbun February 2015, 2, 20S Edition, 13th page, Independent Verification Committee ChairmanTerumasa Nakanishi
  294. ^ a b "Asahi Shimbun, withdrawal of comfort women's news article setting of search avoidance in English article Canceled pointed out, explained as "work leak""Sankei Shimbun," August 2018, 8.2018/8/24Browse.
  295. ^ "Is the Asahi Shimbun's "WHO does not recommend cloth masks in any situation" article mislead? Information is for healthcare professionals". Yahoo! News(Article writing) (April 2020, 4). 2020/4/28Browse.
  296. ^ "# Escape from Tokyo, expert "Stop" Infect family with homecoming, new cluster also new corona: Asahi Shimbun Digital”(Japanese). Asahi Shimbun digital. 2020/4/15Browse.
  297. ^ "Asahi Shimbun “#Tokyo Escape” Warning Article “Match Pump Theory””(Japanese). NicoNico News. 2020/4/15Browse.
  298. ^ Inc, © ITmedia (April 2020, 4). “Was the hashtag "Tokyo Escape" really spread on Twitter? I investigated the impact of the Asahi Shimbun article”(Japanese). Netorabo Investigation Team. 2020/4/15Browse.
  299. ^ "Continuing criticism from overseas for corona response Government, eager to strengthen transmission power: Asahi Shimbun Digital”(Japanese). Asahi Shimbun digital. 2020/5/8Browse.
  300. ^ ""Critiques from abroad" continues to be criticized by Fake News⁈ Asahi Shimbun”(Japanese). Agora. 2020/5/8Browse.
  301. ^ a b Akihiko Sunohara. Japan Encyclopedia (Nipponika)-Asahi Shimbun # Heisei period Koto bank. Retrieved May 2018, 11.
  302. ^ "Japan" (English). Digital News Report. 2020/9/3Browse.
  303. ^ Takeshi Inagaki"Asahi Shimbun blood style record"Bunshun library, October 1996
  304. ^ "Asahi Shimbun's "Post-War" Responsibility Covers News and Opinions That Endanger the Country"Tenshinsha, October 1998
  305. ^ Yoshinori Kobayashi,Motohiko Izawa"Justice of the Asahi Shimbun"Shogakkan Library, October 1999
  306. ^ Yoshihisa Furumori,Motohiko Izawa,Takeshi Inagaki"Asahi Shimbun's major research From international coverage to security and historical awareness"FusoshaPaperback, July 2003
  307. ^ Controversy over the number of participants in the Okinawa Prefectural AssemblySuch.
  308. ^ Separate volume theory, "Asahi Shimbun, NHK's Deadly Sins", etc.
  309. ^ November 2005 issue "Asahi is rotten!"
  310. ^ Serialized "Asahi Shimbun <Korean Edition> Research” and so on.
  311. ^ Serialized "Distrust of newspapers" and so on.
  312. ^ Asahiru problems, etc.
  313. ^ a b Tokai ShimpoSeptember 2007, 9 "World Report"
  314. ^ [8]
  315. ^ Sankei Shimbun March 2009, 9
  316. ^ "The Asahi is all bad people" Governor Hashishita criticizes this editorial-ashai.com 2008:10 pm, October 20, 3
  317. ^ Rui Abiru (September 2012, 9). "[Book Review] "The Promise Day: Shinzo Abe Essay" by Eitaro Ogawa. Sankei Shimbun. http://sankei.jp.msn.com/life/news/120909/bks12090907550009-n1.htm 
  318. ^ Q&A of the House of Councilors Budget Committee Jiji Press October 2014, 2
  319. ^ a b c ""Abe government overthrows the Asahi company motto" Prime Minister Abe said "Do you really have such a "company motto"?". J-CAST News (J-Cast). (February 2014, 2). http://www.j-cast.com/2014/02/06196200.html?p=all 2014/2/9Browse. 
  320. ^ “If the prime minister stops shooting with this, Mr. Edano receives financial problems”. Asahi Shimbun(July 2014, 10). http://digital.asahi.com/articles/ASGBY4PZZGBYUTFK00G.html 2014/10/31Browse. 
  321. ^ “Corrected how to stop shooting” and corrected the explanation of “I said” by the PM's aides. Asahi Shimbun(July 2014, 10). http://digital.asahi.com/articles/ASGBZ64GDGBZUTFK00G.html 2014/10/31Browse. 
  322. ^ Expectations of Japan as a Countermeasure against China = Foreign Minister of the Philippines 2012年12/10Reuters
  323. ^ False criticism of "right-handedness" 2012年12/18Yoshihisa FurumoriAmeri or notebook (Sankei Shimbun
  324. ^ Tamogami ToshioWritten "Why the Asahi Shimbun hate Shinzo Abe", Asuka Shinsha, August 2014.
  325. ^ Takaaki Yoshimoto"My "War Theory"" Bunkasha, August 1999.ISBN 978-4821106844.45 page
  326. ^ "[Yoshida record] Takamasa Kadota, "I'm totally off target" in the Asahi Shimbun protest, "I want you to reconsider your attitude.". Sankei Shimbun(July 2014, 8). https://www.sankei.com/affairs/news/140819/afr1408190034-n1.html 2019/2/27Browse. 
  327. ^ "From the scene of the incident, the impact of the Sankei Scoop "Yoshida Chosho""WiLL],Wack Magazines, October 2014, pp. 10-26.
  328. ^ Mr. Ishiba "In pursuit in the Diet" Partly canceled the coverage of comfort women in the Asahi Shimbun Nikkei Shimbun 2014/8/5 21:32
  329. ^ "The reader's trust was damaged" The Asahi Shimbun president's interview, main exchange Asahi Shimbun January 2014, 9 12:03
  330. ^ Asahi Shimbun and President Kimura interviewed about articles in "Yoshida Chosho" Asahi Shimbun Digital May 2014, 9
  331. ^ a b c Weekly post (September 2014, 9). “Comfort women report refusal to collect data from government offices Asahi executives get memos”. NEWS Post Seven. http://www.news-postseven.com/archives/20140921_277398.html 2014/9/21Browse. 
  332. ^ a b Abiru Rui (September 2017, 6). “[Aburu Rupi's word of exorcism] Pervasive fake news The scoop article in the Asahi Shimbun is unnatural for some reason.. Sankei Shimbun. https://www.sankei.com/premium/news/170623/prm1706230005-n1.html 2017/6/25Browse. 
  333. ^ Nobuhiro Imanaka (July 2017, 7). “Don't take up Asahi and every day, the Ehime prefectural governor's statement before Mamoru Kato of “the distorted administration has been corrected””. Sankei Shimbun. https://www.sankei.com/politics/news/170712/plt1707120010-n1.html 2017/7/13Browse. 
  334. ^ a b Top 3 papers by prefecture Archived August 2012, 3, at the Wayback Machine.
  335. ^ Based on JGSS2002 data for contemporary Japanese newspaper readers (PDF) Masafumi Kimura, Professor, Faculty of Business Administration, Osaka University of Commerce
  336. ^ "Nikkei Corporate Image Survey/General Individuals" Survey Year: July-September 2008
  337. ^ "8th J-READ" Survey Year: October 2008
  338. ^ Ken Watanabe "Posting Life" Celebrities who appeared in the newspaper Asahi Shimbun December 2016, 10
  339. ^ a b "If you look closely at the "new" letter in the title of "Asahi Shimbun", the "tree" part is "not yet". Do such characters actually exist? " Kanji Culture Museum (Daishukan Bookstore
  340. ^ Asahi Shimbun Advertising Bureau
  341. ^ "Unified Standard Kanji Typebook", Asahi Shimbun, December 1956
  342. ^ From the announcement on the first page of the Asahi Shimbun, January 2007, 1.
  343. ^ Iwata Asahi typeface -Iwata Retrieved July 2013, 7
  344. ^ Academic theory for the theory of sect
  345. ^ "ONE PIECE" is Asahi Shimbun Jack Archived August 2009, 12, at the Wayback Machine.
  346. ^ The popular manga "One Piece" advertises the Asahi Shimbun Jack
  347. ^ "Reviewed and posted according to standards" Asahi Shimbun posted nude ads Archived August 2010, 4, at the Wayback Machine.
  348. ^ Unusual response to "Arashi" advertising feature Asahi Shimbun sold out
  349. ^ Daily Editing Center: Company Information
  350. ^ Daily Editing Center Latte Information Bureau Latte Editorial Department (Kansai Regional Bureau Western Bureau)
  351. ^ a b About "morning and evening edition set version" and "integrated version"
  352. ^ Asahi, evening publication abolished in Yamanashi Newsletter
  353. ^ a b Asahi Shimbun compact edition top
  354. ^ Minato City Library,Zen Katsushika City Library,Tsuzuki Library,Fukui City Library And many more.
  355. ^ Oita Prefectural Library Newspaper preservation and holding status Archived August 2014, 4, at the Wayback Machine.
  356. ^ How to Find Newspaper Articles Makoto Sano (1993) "Data Files Only for You" Japan Editor School Publishing Department Hitotsubashi University Library
  357. ^ "Special reduced edition Showa to Heisei Asahi Shimbun of the day"
  358. ^ "The Asahi Shimbun Osaka Headquarters Edition-The Great Hanshin Earthquake"
  359. ^ "The Asahi Shimbun Miniature Edition Great East Japan Earthquake"

[Move to table of contents]

References

Related celebrities

Partner news agency/newspaper company

Related item

外部 リンク

Ryuka

Ryuka


 

 

[You can easily write your impressions using Twitter! ]
 
Just press the button below and write after "Impression of the article:" and tweet! In that case, please do not delete the input from the beginning, please put a space after the impression so that sentences will not be connected to the URL.
 
The official account of PORTALFIELD News will spread (follow, like, retweet) your impressions. After tweeting, you are free to spread or delete it yourself, so feel free to send us your thoughts! Thank you for your cooperation.
You can see the impression tweet to this article sent to Twitter.
Back to Top