Portal field news

Portal field news

in

📊 | Market Outlook July 7 US stocks continue to trade in a favorable supply and demand (economic sensitivity ⇔ high tech) Japanese stocks move in a quiet market ...


写真 

Market outlook July 7 US stocks continue to undergo circular trading (economic sensitivity ⇔ high-tech) due to favorable supply and demand Japanese stocks move in a quiet market ...

 
If you write the contents roughly
● 8. Corporate Performance 1) Skymark The deficit widened in the fiscal year ended March 2021 and the net loss was ▲ 3 billion yen (Kyodo News) 163) Peach The final deficit in the fiscal year ended March 2 was ▲ 2021 billion yen, insolvency.
 

■ I.US Stock Market ● 1. Trends in the NY Dow 1) 6/28, NY Dow ▲ $ 150 depreciation, $ 34,283 (Sun ... → Continue reading

 Finance newspaper


Wikipedia related words

If there is no explanation, there is no corresponding item on Wikipedia.

Peach Final deficit for the fiscal year ending March 2021

Kyodo News

Kyodo News(Kyoto Tsushinsha) isJapan OfNews agency.Kyodo News AgencyAnd its subsidiariesKyodo News, Inc.Exist under the same name, "Kyodo News". Therefore, when it is necessary to distinguish between the two,"Corporate joint" "KK joint"Is often called. In this paper, "corporate association" is mainly described.

Overview

Kyodo News Agency(Kyodo News)TokyoBased inInstitute OfNews agencyIs. Inside and outside JapanNEWSAnd data related to photos and articles, newspaper publishers in Japan,NHK,Private broadcastingIt is provided and distributed to stations, etc.English,ChineseIt is a comprehensive international news agency representing Japan with a foothold in Asia, which is also distributed by[3].

Main business

Article distribution to member companies

Kyodo News wrote in the Kyodo News Editorial Committee OfficeeditorialAnd news collected by some member companies with newspaper companies nationwideNHK, It is distributed to private broadcasting stations that are contract companies, some newspaper companies, and online media.In addition to news articles, we also distribute serialized articles (novels, entertainment, life, economy, book reviews) and serialized 4-frame manga.

If the newspaper article has a credit such as "(joint)", it is clear that the article is distributed by Kyodo News, but on the other hand, the member newspaper may publish it without credit.For this reason, trouble may occur over the responsibility of the delivered article (""Show origin"reference).

In addition to the above distribution to member companies and contract companies, distribution to companies other than the news media and overseas media is also carried out through subsidiaries.

In addition, Kyodo News is also a Japanese news agency in the international news department (with an office in Washington, USA) of the non-profit news agency "Center for Public Integrity", which was established in 1989. Participating as a representative of.Reporters and journalists from more than 60 countries work together to cover and report on international crimes in the sector.

Database service for member companies

Professional baseball,Public competitionDeliver past data such asDatabaseAre offered.

Other news distribution

Ship

Mainly for ships navigating not only near Japan but around the worldShort waveUse to distribute news, etc. News took the form of paperfaxThe official name in the newspaper is "joint news." The sent paper is pasted on a bulletin board on board to be viewed. Originally intended for contracts,Radio faxSince it is not scrambled due to its nature, anyone with any equipment can receive it.Kagoshima Prefectural Fisheries Radio StationHas a transmitting station.

Digital signage, etc.

Due to advances in digital technology,Digital SignageSpecializing in news distribution proposal planning and online distribution to companies that operateProduction ProductionWe are delivering news to.[4]

History

section

Main office

TokyoMinato-kuHigashi Shimbashi1-7-1 Shiodome Media Tower[9]

  • Editorial bureau
    • News center
    • Organizer
    • Editorial Committee
    • Editorial board room
    • General Election Center
    • Schedule Center
    • Sports planning room
    • Special Press Room
    • Life News Department
    • Political department
    • Economic Department
    • Economic Data Department
    • Social department
    • Regional news department
    • Sports Department
    • Sports Special Credit Department
    • Sports data section
    • Faculty of Science
    • Ministry of Culture
    • Tokyo Entertainment Team
    • Go/Shogi Team
    • Foreign Ministry
    • Digital editorial department
    • Editorial Office
    • Editorial contact
    • Research Department
    • AI cyber news team
  • International Bureau
    • Overseas Department
    • Multilingual service room
    • Paper service room
  • Broadcast news station
    • Broadcast Division
  • Digital Promotion Bureau
    • Digital Service Department
    • Digital Division
    • Media Lab
  • Visual news agency
    • Photo Club
    • Audiovisual section
    • Graphics department
    • Illustration room
    • Photo data section
  • Information Technology Bureau
    • Solution group
    • Operation group
Source[10]

Branch office

Source[11]

Branch office

Source[11]

Branch offices are often located in the head offices of local newspapers (for example, Hakodate, Asahikawa, and Kushiro branch offices).Hokkaido ShimbunOf each branch).

Overseas Bureau/Correspondent

Asia

Oceania

Middle East

Africa

North America

South America

Europe

Overseas correspondent(10 places)

Contract company

Yomiuri Shimbun Group, Asahi Shimbun's own coverage network is substantialMajor newspaper publisher, Nationwide private broadcasters (not all), some newspaper publishers who do not have the financial resources to join jointly, and cannot join the Japan Newspaper Association because it is not a commercial newspaperEngine paperThis includes publishers and productions specialized in Internet video distribution. If a private company or government agency whose main business is not in the media field wants to distribute news, in Japan, sign a contract with KK Kyodo or Kyodo Digital, or overseas with Kyodo News International or a local subsidiary of NNA. In principle (described later).

As of April 2018, 4, there are 1 contract newspapers and 10 contract commercial broadcasters.In addition to distributing articles to a total of about 110 Japanese newspapers and Japanese broadcasting stations overseas, it also supplies news to about 40 ocean-going vessels and fishing vessels.[12]..The contract newspaper companyAsahi Shimbun,Yomiuri ShimbunIn addition to national newspapers such asKii Minpo,Kumano newspaper,Kishu Shimbun,Yamaguchi newspaper,Yaeyama DailyIncluding local newspapers such as.Contract commercial broadcastersTBS TV,Fuji Television Network, Inc,TV Asahi,Television Tokyo Channel 12, Ltd.Not only key stations such as, but also local stations all over the country from Hokkaido to Okinawa[13].

In the 2010sSatellite general broadcaster(Before 2011Consignment broadcaster) Or online deliveryproductionA new form of video-based mass media has emerged, such as those companies that individually cooperate with Kyodo Newsletter, or if there is a contractor with the same capital, supply the Kyodo Denshi through that company. is recieving[Annotation 1].

On the other hand, there are conspicuous cases where the newspaper company, which is a contract company, signs "●● day ●●●● correspondent" like its own article while posting the article distributed by Kyodo News as it is.Occasionally, if there is an error in a Kyodo news article, you can find the exact same error in the contractor's article.It may even be named after a reporter who should not have been in the country.In other words, there is no (joint) credit in the international articles of the contractors, but they are published practically every day.However, Kyodo News has never filed an objection with each contractor.

Editorial (editorial), the same sentence may be published on multiple papers only by changing the title. For example, on July 2012, 7, in the Ibaraki Shimbun, Gifu Shimbun and Sanin Chuo Shimpo2 bullying suicide cases in Otsu city"Is it necessary to sway the compulsory authority that would surely upset the children in anticipation of cooperation from the school and the city board of education?"

Relationship with contractors

1998, All three major newspaper companies (Yomiuri, Asahi, Mainichi), which were receiving only foreign news articles at that time, demanded a reduction in contract fees.Following this move, Sankei Shimbun also demanded a reduction in the amount of investment.In response, Kyodo News rejected the requests of the four companies.

However, there are many member companies that have a friendly relationship. For example, 2010Okinawa Times-Ryukyu Shimpo-Kyodo News launched a joint project of three companies, "Futenma Negotiations for 3 Years of Error," and became a core presence in the so-called "Futenma issue".

More

Serialization plan

Kyodo News has many serialization plans. Here are some of them.

  • "Earth Human Pattern" is "@ Korea", "@ Other Areas", "@ America", "@ China", "@ LOVE", and 5 weeks is one cool, and it depicts a human pattern of "living now". The main character and themes are set for each region.
  • "Inconvenient Truth of Nuclear Power Plant" is explained by the front-line reporter about the truth about the convenience of nuclear power plant such as "prevention of global warming", "stable supply" and "cheap power generation cost". ..
  • "The Story of Arirang" introduces the story about "Arirang," which is the title of a legendary movie made in Korea during the colonial era, in both Japan and South Korea. 

chime

When broadcasting from the news station floor etc. on a news programBee bee beeThere may be a sound on the back. This is the first report of the news (in addition to "Extra", from its evoking sound "Pico"[14]It is a notice announcement when a newsletter, broadcast station, or other media is sent from Kyodo News.[15].. In a piece of critical news, this "news" isKeen corn carn cornSuch as the school chime style (Westminster BellIf it is news that the newspaper company issues an extra issue, it will be delivered and announced in this "flash".

Affiliated reporter

Above all"world"Has been a regular author of.

Representative of successive Kyodo News

Director

Approved by the 1949th Board of Directors in 29 to amend the articles of incorporation regarding the abolition of the presidential system. In the same year, at the 10th General Meeting of Employees and the 30th and 31st Board of Directors, he becomes the chairman, managing director and managing director system.

  • Chairman of the Board
    • (President of Nihon Keizai Shimbun): 1949-
  • Vice-president
    • (President of Kyoto Shimbun): 1949[24] -
  • managing director
    • Gisaburo Matsukata: 1945-1959 (Since its establishment, Executive Managing Director and Editor-in-Chief[25])[26]
    • : 1959-1966 (Former Managing Director, Advisor after retirement) [27][28]
  • Managing Director
    • ,

Due to the resignation of Senior Managing Director Iwamoto and the establishment of the president system at Kyodo News and the relocation to the new office building at the 1966rd Board of Directors meeting held on March 3, 3Articles of IncorporationPartial change was approved.

  • Shintaro Fukushima: 1966-1978[29][30] (Chairman after retirement)
  • : 1978-1985
  • Shinji Sakai: 1985-1991 (joined in 1947)
  • Inuyasu Yasuhiko: 1991-1998 (joined in 1953)
  • Ichiji Saita: 1998-2002 (joined in 1960)
  • Toyohiko Yamauchi: 2002-2005
  • Satoshi Ishikawa: 2005-2013
  • Masayoshi Fukuyama: 2013-2018
  • Toru Mizutani: 2018-

Delivered news agency

Kyodo news outlets in Japan that deliver news are as follows:[31].

Member company (invested in the operation of Kyodo News)

  • NHK -However, NHK has a high rate of independent coverage, and news from Kyodo News is used only as a supplement.

Newspaper issued by contract company

Contract private broadcasting station

Contractor specializing in Internet distribution

Medium issued by NNA

group Enterprise

  • Kyodo News, Inc.
Kyodo News, Inc.(Kyodo News, KKKyodo News) is a comprehensive information service company wholly owned by the Kyodo News Agency.
Established for the purpose of selling information to non-media,Central governmentLocal governments, private companies other than the Japanese-based media, etc. have contracted with KK to receive news distribution. After the 2010s, some customers are shifting their contracts to Kyodo Digital.
Publishing is also done by a stock company,Professional baseballOfficial record collection "Official Baseball Guide",FM information magazineKnown for producing "FM fan",TV information magazineIt also publishes "BSfan" ("TVfan" from 2008). As a separate volumeSex and the citySuch asForeign dramaDealt withMookWhile continuing to publish the book and publishing "I want to know more! Korean TV drama" from that flow, I got a big hit by riding the booming Korean wave that started to rise.KoreanIt was the forerunner of the Mook book, which dealt only with the. In addition, he actively publishes Korean entertainment information on the official website and translates the entertainment information from the Korean Money Today newspaper and publishes it every day.
In 2013KoreanBecame the founder of the 10th anniversary executive committee,Korea Content Promotion AgencyAt a symposium held inKoreanAnnounced various businesses for activation[34].
On March 2018, 3, it announced that it acquired 30% of the total issued shares of a major market research company with its subsidiary Quants Research and made it a group company.[35].
Kyodo News Article Delivery Company.ニ ュ ー ヨ ー クHeadquartered in.
Source[38]

Suspicious reports, etc.

False positive

  • August 1955, 6,Ceylon(CurrentSri Lanka)soTotal solar eclipseWas observed.Although it was broadcasting live, it was broadcasting the state of the solar eclipse, so when I reported the "observation success" of the planned draft, it was actually canceled due to sudden changes in the weatherFalse positiveIt became.
  • August 2002, 6,2002 FIFA World CupAccording to the report,Representation from Japan I accidentally delivered the draft "Tragedy of Osaka". In fact, the Japanese national teamTunisia National TeamWon 2-0 and decided to advance to the final tournament.
  • August 2002, 8,Shintaro IshiharaRegarding the adoption of the textbook in Ehime Prefecture, the Governor of Tokyo refused, "I think Ehime made the choice of Ehime," and said, "I don't follow the process properly, and there is no closed-door, unilaterally decided section." I criticized it. "However, in reality, it was a statement to the opposite effect that "the adoption of past textbooks" did not follow the process properly.The Kyodo News side said, "It is a rudimentary mistake that misunderstood the purpose of the governor's remark, and there is no excuse. It is regrettable and apologize for the inconvenience caused to the people concerned. I want to thoroughly check the system in-house. "[Annotation 15].
  • On October 2004, 10, a Japanese youth in Iraq,Iraqi War Al Qaeda OrganizationIn the case of being held hostage, he reported an article concluding that the body found in Iraq was Mr. Koda.After that, it turned out that the body was a different person from Mr. Koda.[39].
  • August 2010, 1,Political Funds Control LawRegarding the violation, he reported that "Mr. Ozawa's re-listening, seeing off, special investigation department, political influence is also taken into consideration"[40]..After that, it was re-listened on January 1th.
  • October 2010th, 10, Japan Soccer International Friendly MatchGiraffe challenge cup』, delivered an article with comments added like comments heard on the day of the discourse that was not actually covered, and four newspapers, Tokyo Shimbun, Fukui Shimbun, Kobe Shimbun, Sanin Chuo Shimpo, were published in the morning edition on October 4.[41]..Kyodo News is inappropriate, but I do not think it is a forgery, I commented that I corrected it because there was an error and delivered an apology[Source required].
  • On February 2012, 2, in the report of the corpse abandonment case that occurred in Oita prefecture, another mother-daughter photo was distributed as a photo of the suspect (mother) and the victim (daughter), and more than 5 newspapers nationwide An incorrect photo was published in the morning edition on the 30th.I made an apology comment due to lack of confirmation of the photo[42][43].
  • August 2012, 10,Naofumi MoriguchiHas misreported that he has applied artificial pluripotent stem cells (iPS cells) clinically, and has dismissed five people including Fumikazu Yoshida, Managing Director and Editor-in-Chief.[44].
  • August 2012, 11,Amagasaki incidentAs a defendant, he dismissed a total of 10 officers and staff, including the president, Satoshi Ishikawa, due to the problem of misdelivering a photo of another person.Kyodo News sent a photo of his face as a defendant to newspapers nationwide on October 10, but the photo was found to be a different person on October 23.[45].. In 2012, there were a series of other false alarms, which were criticized within the Kyodo News third-party "reports and readers" committee.[46].
  • On September 2013, 9, it was revealed that a photographer who failed to shoot a home run was distributing another photo of the same player as a home run in three professional baseball games.The Kyodo News commented, "I apologize for the act that is not allowed as a news agency that should tell the truth. I take it very seriously and will investigate it retroactively."[47].
  • On August 2014, 8, the Asahi Shimbun said it was unreliableYoshida testimonyWhen canceling 16 past articles on Kyodo News, the problem was that Kyodo News had delivered articles on Yoshida testimony seven times in the past.The Kyodo News side explained that since around 7, there were voices questioning the credibility of the intellectuals, so 1992 was the last article to be covered.[48].. On January 2014, 11,Hokkaido Shimbun Canceled one Kyodo News article about "Yoshida Testimony" published in the past because it was not credible[49][50][51].

Press that conflicted views with the parties

  • August 2006, 2,Murakami Fund(M&A Consulting Co., Ltd.) is a department store in NagoyaMatsuzakayaHe reported that he had informally consulted with him about a review of management strategies, including the dismissal of all employees and the closure of stores.On the same day, M & A Consulting Co., Ltd. announced that the press was not true.[52].
  • Held in Kobe City on August 2013, 8Southern All StarsTo liveTohashi Hashishita"Even if tens of thousands of spectators were excited and stood up, Mr. Hashishita was almost sitting down," he reported.At a press conference, Hashimoto said, "(The article) is malicious. It's too terrible." There "[53]I argued.
  • On December 2014, 5,Henry Scott StokesIt was reported that the translator denied the "Nanjing Massacre" in his book "The Delusion of Allied Victory History Seen by British Reporters" without permission of the author.[54]..On the other hand, the publisherShodenshaAnnounced the "author's view" that the part reportedly added by the translator is the same as Stokes' view.[55].
  • On September 2018, 9, 2 electric power companies with nuclear power plantsMOX fuelIt has been reported that the cost for reprocessing and reusing it as fuel has been stopped since FY2016, and in fact, MOX reprocessing has been abandoned.[56],Hiroshige Seko“I think it's very regrettable that the reports were completely different from the facts,” Minister of Economy, Trade and Industry stressed on April 4.[57]In a press conference held after the Cabinet meeting held in the Ministry of Economy, Trade and Industry's interview room on September 9th, "I would like to ask you to correct the misinformation that the government has stopped reprocessing MOX fuel". Strengthened[58].Federation of Electric Power CompaniesAlso issued a statement on September 9 that there was no fact of giving up on the reprocessing of spent MOX fuel.[59].
  • August 2019, 8,Yasukuni ShrineLast fall, asked His Majesty the Emperor to worship the 150th anniversary of the founding of the shrine.Imperial Household AgencyI went to but reported that I was refused[60]..Yasuhiko Nishimura, Deputy Director of the Imperial Household Agency, denied at a regular press conference on the 26th that "there was no request or refusal."[61].
  • October 2019, 10Recruitment problemReported that it is considering a plan to create an economic fund in[62]..Secretary of State Suga denied at a press conference on the morning of the 29th that "there is no such fact."[63][64].
  • November 2019, 11, by Japan and RussiaNorthern TerritoriesAs a pilot (trial) project for joint economic activities at the end of October to the beginning of NovemberKunashiri,SeizureOn a sightseeing tour to both islands, it was reported that the Japanese government had warned participants through a travel agency outsourced to call them "Northern Four Islands" instead of "Northern Territories".[65]..Member of the House of Representatives about this reportMaruyama HodakaOn November 11, the government replied, "There is no such fact as you asked."[66].
  • On November 2019, 11, Prime Minister Abe reported that he had been denied a UN speech based on the testimony of several government officials.[67][68]..Regarding this, Secretary of State Suga and Environment Minister Koizumi explained that the Prime Minister had declined the request of the United Nations due to schedule reasons, and denied the facts.[69][70].
  • On December 2019, 12, Seven-Eleven Japan reported that it is considering reorganizing the field employees who are in charge of store guidance to reduce the current number of employees from about 17 to about 3.[71]..Seven & i Holdings Co., Ltd. announced on the 18th that there is no fact of personnel reduction as described in the article.[72].
  • On May 2020, 5, the government announced that the ground-based interception system "Aegis ashore, The current plan was abandoned at the Ground Self-Defense Force Araya Exercise Area (Akita City), and it was reported that adjustments were made to select state-owned land in Akita Prefecture as a new candidate site.[73].Taro KonoThe defense minister said at a press conference on the 8th, "Fake newsWas criticized[74].. On June 6, the Ministry of Defense announced that the process of deploying the system in both Akita and Yamaguchi prefectures would be suspended due to the difficulty of dropping the booster into the Mutsumi Exercise Area in Yamaguchi Prefecture, but the Minister of Defense announced his blog. So, I answered that this decision and the report on May 15 are irrelevant.[75][76].
  • August 2020, 5,New coronavirus infectionCandidates for therapeutic agentsAviganReported that no clear effectiveness has been shown.[77]..Fujita Medical University, which is conducting clinical research on Avigan, announced on the 20th that "it is done to ensure safety, not the main purpose of determining effectiveness", and the Ministry of Health, Labor and Welfare also said "on the way." It is too early to judge by the progress. "[78].
  • May 2020, 5, betsMahjongResigned atHirotsugu KurokawaRegarding the disposition of the former Tokyo High Public Prosecutor's Office (63), the Ministry of Justice initially decided that the "disciplinary" disposition was appropriate, but reported that it had made a lighter "admonition" disposition due to the intention of the official residence.[79]..Meanwhile, Prime Minister Abe and Secretary of State Suga denied at a press conference on the 25th that the disposition was in line with the views of the Ministry of Justice and that the official residence was not involved.[80][81].
  • On June 2020, 6, Kochi City will identify people who do not have financial institution accounts.antisocial forcesWith a biased recognition thatSpecial fixed benefitReported that it was excluded from the target audience[82]..The mayor of Kochi announced on the same day that the article was unfounded.[83]..On the other hand, Kyodo News has interviewed the person in charge of the city benefit window three times and has obtained the consent to report it as the city's view, and the mayor's counterargument contradicts the explanation of the person in charge. Criticized that[84].
  • May 2020, 6, ChineseHong Kong National Security LawJapan reportedly refused to participate in a joint statement criticizing China by the United States and Britain.[85]..At a press conference on June 6, Secretary of State Suga denied the report that "Japan is directly communicating its strong position directly to the Chinese side at a high level and clearly disseminating it to the international community."[86]..On the other hand, he did not disclose the contents of the report, "whether or not there was a consultation" and "whether or not he refused."[87].
  • Russian media announces the Russian Olympics on July 2021, 7fencingDirector Irigal Mamedov said, "The room in the Olympic Village of the Tokyo Olympics is small.中 世It seems that he criticized it. "[88], Former fencing playerYuki OtaAccording to the person himself, it turned out to be a dramatization except that he said that the shower head was broken and he was in trouble.[89][90].
  • November 2021, 8 in KoreaKorean Athletic MeetAbout the use of the Rising Sun Flag at the Olympic venueInternational Olympic CommitteeAs a result of discussions with, "Article 50 of the Olympic Charter prohibiting political promotion activitiesRising Sun BannerI received a written decision to apply to[91], Tokyo Organizing Committee for the Olympic and Paralympic GamesToshiro MutoThe Secretary-General denied on the 9th, "It's not true. I confirmed with the IOC."[92][93].

Scandal

Inappropriate behavior of the Human Resources Manager for female students

  • 2012May 12To Kyodo NewsGeneral Affairs BureauDeputy headandhuman resourcesManagerThe fact that he was bringing a female student whom he met at a company briefing session to the hotelWeekly Bunshun] Was reported by. He called in a female student saying "I'll correct the composition" and suggested that he stay at a hotel near Kyodo News, and came into the woman's hotel room and pressed for a relationship. The female student protested strongly and the HR manager was removed from the position, but Kyodo News did not disclose this fact[94].. Initially, the Kyodo side refused the internal investigation itself, as the boss of the General Affairs Bureau responded to the interview of "Weekly Bunshun" by saying, "Do you just investigate every single mere rumor?"[95]In addition, one of the people in charge explained, "There were various rumors because the HR manager was off." "I'm absent because I'm sick."[96].. According to an article in "Weekly Bunshun," the HR manager said "I ask the company" for the interview, and the in-house inspector said, "I can't help what I liked." Say[97].2013May 5A special article will be published from "Weekly Bunshun," commenting on the newsletter of Kyodo News, "Currently, we are working on a committee within the company to investigate."May 5And the disciplinary dismissal of the personnel manager was decided[98].. In response to Fumiharu's suggestion that the publication was significantly delayed due to concealment, the Kyodo News Agency said, "because of consideration so as not to affect the student's job hunting activities."[99].. Kyodo News announced the punishment of five executives and employees, such as strict caution and reduction of remuneration. Similar dispositions to President Ishikawa and others were misdelivery of photos in the abandoned corpse case that occurred in Oita prefecture in February 5, misreporting problem regarding iPS cells in October 2012, Amagasaki city continuous death in November 2 It is also done in the misdelivery of photos in the case[100].
  • On May 5, the Kyodo News Agency said, “We often consider false facts about the weekly Bunshun article (...) We may consider taking legal action.” “The interview by Bunshun is at the level of a hearing story. It was discovered that internal documents with contents completely different from the facts such as ``I should do my best'' were ``The leave of the HR manager was sick because of a large-scale transfer etc.'' even at the stage of May 22 As a result, "Weekly Bunshun" reports that it will develop into a problem of management retreat.[101].. In the local newspapers that the co-owners are distributing articles, the morning edition of the next daySolid articles(The article is composed of about one column, and the type is small and thin in the headline). On the other hand, there is high interest overseas, and it was reported that this issue was also reported in Taiwan and China.[102][103].. On May 5, President Ishikawa decided to take responsibility for a series of scandals and resign[104].

Suspected unauthorized connection in remote computer operation case

  • 2013May 4, Multiple reporters from the social departmentComputer remote control incidentIt was discovered that at a webmail site that seemed to have been used by a person who sent the crime statement to lawyers, he entered the email address and guessed password, accessed multiple times, and browsed the records of sending and receiving. The Kyodo side says that the information obtained from this access is not an article[105].
  • May 6, Kyodo News reporters together with Asahi Shimbun reportersUnauthorized access prohibition lawA document was sent on suspicion of violation, but Kyodo News Director of Social Affairs said, ``I explained to the law enforcement authorities that it was an act of gathering information to approach the truth of the case, although it may conflict with the law in terms of form. I think you got it.''[106].. On the other hand, at the beginning of the discovery of the incident, the comment saying "(It was for the purpose of getting closer to the true criminal), but there was too much in the interview" was deleted from the comment.[107].

Reporter patient data crossflow

  • 2014May 2,Cervical cancer vaccineA reporter from the International Bureau of Kyodo News, which participated in the "International Symposium on Serious Adverse Reactions of Cervical Cancer Vaccine" sponsored by the opposition group, provided the personal information of about 140 patients obtained during the interview process of the vaccine problem, Disseminated to symposium officials and Diet members, and the information was used at the symposium[108].. In addition, the reporter acted as the host without giving permission from the company, giving the company name, and making statements in line with the intention of the organizer. Kyodo News reportsDismissalAlso, the two directors, including the director of the International Bureau, reduced the salary due to the responsibility of management supervision.[109].. Kyodo News General Affairs Bureau commented, "I apologize for the inconvenience caused to the people involved in the act that deviates significantly from reporter ethics. We will thoroughly conduct reporter education."

Suspicion of distribution of medical articles based on compensation

  • In 2017, a Kyodo News group company distributed an article praising pharmaceutical products as a news article, and in response to the distributionDentsuWaseda Chronicle, a non-profit organization, reported that it had received a success fee from[110].

Kicking off the gates of ordinary households who were refused coverage

  • 2017May 4,ChibaAbikoA case where the body of a Vietnamese third-year elementary school girl (3 years old at the time) was found in (Chiba small 3 girl murder case(See), a male reporter who was interviewing a general household near the site,IntercomThe fact that he was kicking up the outer wall of the house of a neighboring resident who refused to interview over theresurveillance cameraBy the inhabitants along with the video recorded inTwitterIt was reported that it was written in. Residents of the victims said they would not report the company name of the reporter and report it to the police.[111]..After that, it turned out that the reporter in the video in question was a male reporter in his 20s at Kyodo News, and the company said, "We will give strict guidance after listening to the situation," and the executive and this reporter visited the residents' house. He said he apologized directly[112].

Inappropriate coverage of Kake Gakuen

  • August 2018, 6,Kake school problemWhen the secretary-general of the school corporation "Kake Gakuen" met with an executive of Ehime prefecture on May 5, he said that he had inappropriately interviewed an IC recorder in a recorded state in a private meeting room. It was announced that the reporter of the Social Affairs Department was disciplined for blame and the reporter of the Matsuyama branch was punished with strict caution.We also apologized to Ehime prefecture.[113]

Unauthorized replacement of online articles

In this regard, the botanistYuichi Tsukaya"The manuscript of a scientific journal is not something that is decided to be published at the discretion of the editorial department once it is submitted. It is necessary to pass it after being reviewed and reviewed by a third party. [...] For reviewers, People who have an interest in the author are not selected. For the sake of fairness, under strict standards, even if they belong to the same institution as the author, they are not selected as reviewers. […] Therefore, Yamanaka No matter how much the professor is one of the founding members of the journal or one of the editorial board members, there is no room for further attention in publishing the treatise. "[115].

Entering a private house at a debris flow site in Atami City

  • August 2021, 7,Debris flow disaster in Atami City, Shizuoka PrefectureIn the interview, a reporter in his thirties from Kyodo News entered the outdoor terraces of two private houses adjacent to the debris flow site without permission, and photographed the damage and search activities for a total of about one hour. On September 30, the company suspected a reporter had invaded the houseAtami Police StationAnnounced that the documents were sent to.The company disciplinary action on reporters[116]

Award

Japan Press Club Award

  • 1983-"Attack reporter or as a cap of series planning persistently pursuing social themes, for "attitude to act as a lifelong reporter"" Social Affairs and Editorial Committee:Saito Shigeo
  • Fiscal 2004-"For many years, working on US-Japan relations research coverage. For the work that came close to the truth by excavating materials from a huge archive and gathering interviews with related parties” Editorial Chairman:Haruo Mikio
  • 2013-"As a literary reporter, Haruki Murakami, Shizuka Shirakawa, and other activities aimed at bridging readers through direct interviews with writers and scholars." Kyodo News Editorial Committee Member and Editorial Writer:Tetsuro Koyama

Related item

footnote

[How to use footnotes]
注 釈
  1. ^ DHC televisionIn the case of (formerly Theater Television), "Toranomon News] To launch the partnership with the establishment of satellite studios on the first floor of the Kyodo Kaikan. Then the parent companyDHCHas acquired the contract company CROSS FM, so it is currently procuring articles for Kyodo News through the Tatezenjo CROSS FM Tokyo branch, but it is said that the staff roll will continue to receive news materials directly from Kyodo News. ..
  2. ^ In Japan, the Japan Times Company publishes in two parts.
  3. ^ Domestic news is limited to Okinawa related articles from TokyoSankei Shimbun Tokyo Head OfficeIs supplied by.
  4. ^ The news department is integrated under the same holding companyBS FujiIs also supplied by Fuji TV.
  5. ^ The news department is integrated under the same holding companyTBS Radio,BS-TBSAlso powered by TBS TV.
  6. ^ The news department is integrated under the same holding companyBS AsahiIs also supplied from TV Asahi.
  7. ^ The news department is integrated under the same holding companyBS TeleIs also supplied by TV Tokyo.
  8. ^ JFNIs also supplied by FM Tokyo. Also, stations that are not individually contracted with Kyodo Communications in the JFN series will be supplied from FM Tokyo via JFN.
  9. ^ The company has integrated the news department with the Yamanashi Nichinichi Shimbun, and is effectively supplied by Yamanichi.
  10. ^ The news department is integrated under the same holding companyCBC RadioAlso supplied by CBC TV.
  11. ^ Except for the head office, it shares the coverage with the Gifu Shimbun, and it can be said that it is actually supplied by the Gifu Shimbun.
  12. ^ The company has separate television and radio reporting departments, each of which will be supplied.
  13. ^ Of the parent companySankei Shimbun Osaka Head OfficeAlso receives supply from.
  14. ^ For example, as of 2016, articles on the 47NEWS homepage are skipped to addresses starting with http://this.kiji.is/, the domain name of the article display service operated and provided by Noahdot Inc.[36].
  15. ^ Sankei Shimbun August 2002, 8, morning edition
Source
  1. ^ a b c d e f About Kyodo News -Kyodo News
  2. ^ a b c 11rd period financial announcement -
  3. ^ "About Kyodo News-Kyodo News”(Japanese). www.kyodonews.jp. 2020/6/8Browse.
  4. ^ "Services for digital signage". 2020/5/23Browse.
  5. ^ Wikinews-logo.svg There is a related article on Wikinews.Mainichi Newspaper joins Kyodo News after 58 years
  6. ^ "Every day, a joint "comprehensive alliance" abnormal situation was dismissed by the president of Kyodo News"J-CAST News], January 2009, 12.2020/5/2Browse.
  7. ^ "Kyodo News President disposes of "Comprehensive alliance with Mainichi" in confusion"asahi.com], January 2009, 12.2020/5/2Browse.オ リ ジ ナ ルArchived as of October 2009, 12.
  8. ^ "The newspaper industry is making a lot of noise by joining the Mainichi Newspaper". FACTA ONLINE. Factor Publishing (January 2010). 2020/5/2Browse.
  9. ^ "Company Profile About Kyodo News Co., Ltd.". Kyodo News Agency Co., Ltd.. 2021/8/19Browse.
  10. ^ Introduction of major stations -Kyodo News Agency
  11. ^ a b Network network -Kyodo News Agency
  12. ^ "About Kyodo News”. General Incorporated Association Kyodo News. 2021/2/8Browse.
  13. ^ "List of member companies/contractors”. General Incorporated Association Kyodo News. 2021/2/8Browse.
  14. ^ Takuro Noguchi (August 2015, 8). “9.11 (Asahi Shimbun Digital 20th Anniversary Special Issue) was asked for "breaking power"". Asahi Shimbun digital. Asahi Shimbun. 2020/5/2Browse.
  15. ^ "News Center XNUMX Hours-Kyodo News". www.kyodonews.jp. 2020/12/3Browse.
  16. ^ No. 833 P100-
  17. ^ No. 811 Message from the author
  18. ^ No. 825 P43-
  19. ^ No. 839 P60-
  20. ^ No. 836 P159-
  21. ^ [1]"Masanori Ito"
  22. ^ [2]"Kyodo News Agency" Kyodo News Agency 60 Years History: 1995-2005 "(2007.04)"
  23. ^ [3]"Taisho, Masanori Ito, one of the best navy reporters of the Showa period"
  24. ^ [4]"Kyoto City Honorary Citizen Shiraishi"
  25. ^ [5]``(Kyodo News) Kyodo News 1981.10th Year (XNUMX)
  26. ^ [6]"(Kyoto) Kyodo News "Kyodo News Chronology" (1996.06)
  27. ^ [7]"Executive Representatives of Kyodo News, October 1945-10"
  28. ^ [8]“Kiyo Iwamoto Kiyoshi Iwamoto”
  29. ^ [9]"Kyodo News Agency" Kyodo News Agency 60 Years History: 1995-2005 "(2007.04)"
  30. ^ [10]"Kanjiro Tanaka (3), a man who introduced PR to Japan after the war"
  31. ^ List of member companies/contractors -Kyodo News Agency
  32. ^ a b c d e f COMPANY -Kyodo News, Inc.
  33. ^ Postal code of Higashi Shimbashi Shiodome Media Tower (8th floor), Minato-ku, Tokyo - Japan Post
  34. ^ 10th Anniversary of Korean Wave Boom to Start Memorial Business in Japanwowkorea May 2013, 5
  35. ^ "Yano Research Institute acquires Kyodo News Co., Ltd., a 64% stake in a major industrial research company, as a group company" -[Cnet Japan] March 2018, 3
  36. ^ this.kiji.is help -What is this.kiji.is
  37. ^ [Kyodo News] March 2018, 3"Yano Research Institute acquired Kyodo News Co., Ltd., a 64% stake in a major industrial research company, as a group company"
  38. ^ Kyodo group -Kyodo News
  39. ^ Kyodo News misreported by the editorial director's disposition of Iraqi Japanese murderasahi.com
  40. ^ Kyodo News(November 2010, 1). http://www.47news.jp/CN/201001/CN2010012701001070.html+2012/2/7Browse. 
  41. ^ Kyodo News disputed fabricationAsahi Shimbun November 2011, 8
  42. ^ “Kyodo News misdelivered photos of mother and daughter Oita case, published over 30 pages”. Asahi Shimbun(July 2012, 2). http://www.asahi.com/national/update/0207/TKY201202060656.html 2012/2/7Browse. 
  43. ^ “Miss delivery of mother and child photos of incident, Kyodo News apologized”. Kyodo News(July 2012, 2). http://www.47news.jp/CN/201202/CN2012020601002256.html 2012/2/7Browse. 
  44. ^ The editor-in-chief director was reduced in salary.Sankei Shimbun March 2012, 10
  45. ^ Kyodo News Disposes of 10 Presidents, etc.Sankei Shimbun March 2012, 11
  46. ^ Misinformation and Bullying Suicide Media Discussion "Media and Readers" CommitteePress and Readers Committee 54th Conference November 2012, 11
  47. ^ Co-reporter camouflaged photo "had sweet feeling"Sunspo February 2013, 9
  48. ^ "[Comfort women testimony, question from 92 Kyodo News coverage 7 times". 47NEWS(July 2014, 8). http://www.47news.jp/CN/201408/CN2014080601001536.html 2014/8/14Browse. 
  49. ^ "[The Yoshida testimony, which was not just for Asahi, and the Hokkaido Shimbun, also canceled. ”. J-CAST News(July 2014, 11). http://www.47news.jp/CN/201408/CN2014080601001536.html 2014/11/22Browse. 
  50. ^ "Hokkaido Shimbun has canceled the article, comfort women "Yoshida testimony" coverage". Asahi Shimbun(July 2014, 11). http://www.asahi.com/articles/ASGCK35KWGCKIIPE002.html 2014/11/23Browse. 
  51. ^ "Hokkaido Shimbun also canceled the article = Yoshida testimony "poor confidence". Jiji Press(July 2014, 11). http://www.jiji.com/jc/zc?k=201411/2014111700654 2014/11/23Browse. 
  52. ^ About mistakes in the contents of Kyodo NewsM&A consulting
  53. ^ Mayor Hashishita's "Sit and Southern" report was cut offDaily Sports August 2013, 8
  54. ^ , "The best-selling translator who added the Nanjing massacre denial without permission Archived August 2014, 5, at the Wayback Machine." Kyodo News,47NEWS, August 2014, 5
  55. ^ About each company's report on "The delusion of the Allied victory history seen by a British reporter" (PDF)
  56. ^ [Economic Inside] MOX Fuel Reprocessing Press Coverage, Hironari Seko, Minister of Economy, Trade and Industry vs. Kyodo News Page 2Sankei Shimbun
  57. ^ [Economic Inside] MOX Fuel Reprocessing Press Coverage, Hironari Seko, Minister of Economy, Trade and Industry vs. Kyodo News Page 2Sankei Shimbun
  58. ^ [Economic Inside] MOX Fuel Reprocessing Press Coverage, Hironari Seko, Minister of Economy, Trade and Industry vs. Kyodo News Page 1
  59. ^ Kyodo News on September 9, “MOX Fuel Reprocessing Abandoned: 2 Electric Power Companies Stopped Costing, Nuclear Fuel Cycle Collapsed as Reason for Huge Burden”Federation of Electric Power Companies
  60. ^ The Imperial Household Agency refuses requests to visit His Majesty's Majesty in Yasukuni47NEWS Kyodo News
  61. ^ "There is no request or fact denied" = Denial of media reports on visiting Yasukuni-The Imperial Household Agencyjiji.com
  62. ^ Japanese and Korean governments study economic fund proposal due to former contracting work problemKyodo News
  63. ^ Chief Cabinet Secretary denies report on examination of consensus proposal over former recruitment work problemSankei Shimbun
  64. ^ Japanese and Korean economic funds report over conscription work, both governments deniedReuters
  65. ^ Government fears trouble with Russia, “don't call it Northern Territories”Kyodo News
  66. ^ Answer text information Received on November XNUMX, XNUMX, Reiwa No. XNUMX
  67. ^ Prime Minister Abe rejects UN speechKyodo News
  68. ^ Abe's September climate action summit rejects UN speechKyodo News 47 NEWS
  69. ^ United Nations Climate Summit, Prime Minister Abe's speech No fact refused = Chief Cabinet SecretaryReuters
  70. ^ Koizumi environment minister denied Prime Minister's report on climate summit speechSankei Shimbun
  71. ^ Seven, to reduce the number of employees instructing the store to XNUMXKyodo News
  72. ^ About the article delivered by Kyodo News on December 2019, 12Seven & i Holdings Co., Ltd.
  73. ^ Aegis deployment, adjusted to Akita prefecture axis Government, current plan abandonedKyodo News
  74. ^ "Fake News" Defense Minister Kono on ground Aegis coverageSankei Shimbun
  75. ^ "Extraordinary interview with Minister of Defense Kono on the deployment of Aegis Ashore”. Ministry of Defense (March 2020, 6). 2020/9/16Browse.
  76. ^ "Bruxism of sesame: Aegis Ashore". Member of the House of Representatives Taro Kono Official Website (September 2020, 6). 2020/9/16Browse.
  77. ^ Therapeutic drug Avigan points out "prior declination" for approval within the month without showing efficacyKyodo News
  78. ^ Avigan's "Not effective" reporting misunderstood Fujita Medical SchoolSankei Shimbun
  79. ^ Mr. Kurokawa's disposal, the official residence of the Prime Minister is virtually decidedKyodo News
  80. ^ Mr. Kurokawa's disposition, Prime Minister denied official residence decisionAsahi Shimbun DIGITAL
  81. ^ The government denies Mr. Kurokawa's disposition "official residence involvement"Sankei Shimbun
  82. ^ Excludes "people without accounts are anti-social forces" Kochi city, 10 yen early payment counterKyodo News
  83. ^ Mayor Kochi's view of Kyodo News' special fixed benefit articleKochi
  84. ^ "Kochi Mayor argues that "do not exclude" Contradiction with the person in charge, payment of benefits | National news | Kyoto Shimbun”(Japanese). Kyoto Shimbun. 2020/12/4Browse.
  85. ^ Japan refuses to participate in China criticism statementKyodo News
  86. ^ Mr. Suga denies the report that China's criticism is rejected "No disappointment at all"Sankei Shimbun
  87. ^ "Refusal to participate in China's criticism statement Kyodo News also misinformation ... Suga does not deny |”(Japanese). WEB women themselves. 2020/12/3Browse.
  88. ^ Tokyo Olympic Village "Like the Middle Ages" Russian coaches criticize the room as smallKyodo News
  89. ^ Yuki OtaTwitter
  90. ^ Yuki Ota Did you criticize "like the Middle Ages"? "When I checked with him, it was completely different."daily
  91. ^ Rising Sun Flag Prohibition and IOC Judgment at the Venue Korean Sport & Olympic Committee Announces Discussion ResultsKyodo News
  92. ^ Rising Sun Flag denied Korean explanation Organizing Committee and IOCKyodo News
  93. ^ South Korean side denies explanation of "Rising Sun Flag prohibited" at the Olympic venue Organizing Committee, IOC policy unchangedzakzak
  94. ^ The HR manager of a major media company brought a female student for job hunting to the hotel!Weekly Bunshun July 2013, 5
  95. ^ I don't understand the article about "Taking a Female College Hotel Hotel" or the explanation of my bossj-cast September 2013, 5
  96. ^ Bringing a job hunting student to a hotel and reporting on Bunchunj-cast September 2013, 5
  97. ^ Kyodo News Director is a job-hunting sexual harassment!? Mass media mass production of embezzlement, tax evasion, sexual harassment casebusiness journal May 2013, 5
  98. ^ “Dismissal of former personnel manager of Kyodo News Agency due to improper conduct”. NHK News (NHK). (April 2013, 5). オ リ ジ ナ ルArchived as of October 2013, 5.. https://megalodon.jp/2013-0521-0811-29/www3.nhk.or.jp/news/html/20130520/t10014717601000.html 2013/5/21Browse. 
  99. ^ Kyodo News Disciplinary Dismissal of Former Human Resources ManagerSankei Shimbun March 2013, 5
  100. ^ Kyodo News, Disposes Former Human Resources Director Improper Behavior for Job-hunting StudentsAsahi Shimbun November 2013, 5
  101. ^ Kyodo News "Embarrassing sexual harassment" incident embarrassing internal documentWeekly Bunshun July 2013, 5
  102. ^ Opening of female college students Human resources management
  103. ^ High-ranking female university student for Nikkyosha
  104. ^ Kyodo News to resign as president-Msn Sankei Shimbun (viewed May 2013, 5)
  105. ^ Kyodo News Reporter Access to "True Criminal" Server NHK July 2013, 4
  106. ^ Suspicious server connection, joint inspection of Asahi reporter documents -Yomiuri Shimbun, March 2013, 6
  107. ^ Is "illegal access" permitted if interviewed? Voice of doubt on the net by joint Asahi reporter inspectionJ-CAST June 2013, 6
  108. ^ Reporter crosses cervical cancer patient data Kyodo News declares strict action
  109. ^ Dismissal of joint reporter for patient data leakage: Kyodo News March 2014, 3
  110. ^ "Series "Bought Articles" Article List: Waseda Chronicle”(Japanese). Waseda Chronicle. 2019/2/18Browse.
  111. ^ A reporter kicks the wall of the house around the victim's house. Sankei Shimbun December 2017, 4
  112. ^ Co-reporter refused coverage, kicked wall = Residents released video-Chiba girl killed Jiji Press April 2017, 4
  113. ^ Mainichi Shimbun June 2018, 6 Kyodo News Disposal of two reporters Due to inappropriate coverage at the Ehime Prefectural Office [11]
  114. ^ Yuichi Tsukaya"Science Communication and Media-Kyodo Communication Fire Incident" "UP" No. 551,University of Tokyo Press, February 2018, p. 9.
  115. ^ Yuichi Tsukaya"Science Communication and Media-Kyodo Communication Fire Incident" "UP" No. 551,University of Tokyo Press, February 2018, p. 9.
  116. ^ Jiji Press September 2021, 9 Documents sent to joint reporter Entered a private house for debris flow coverage in Atami-Shizuoka [12]

外部 リンク


 

Back to Top
Close